Pages

30 juli 2012

Hallonbladste?

Hum.. Förra gången drack jag ju inte hallonbladste och förlossningen gick väl rätt snabbt ändå. Men jag gick ju ändå 5 dagar övertiden. Så denna gången, bara för att kunna jämföra och ge min bild på hallonbladste, så ska jag nog testa denna ört! :)

Dock är jag lite "svajig" över när jag ska börja.. En del säger från v35 och andra från v32. Men antar att båda är rätt och om man skulle få väldiga sammandragningar/förvärkar så får jag väl sluta dricka det och börja ännu lite senare :)

Men i alla fall så ska jag se om det finns i de hälsobutiker som finns i närheten av mig. För inte alla som har hemma och då får jag beställa från nätet och det kan ju faktiskt ta lite tid. Vill ju ha hemma så jag kan börja om ett par veckor.

sen så är det väldigt spännande en sak till om detta "mirakel-te", det är att alla säger att det inte kan starta en förlossning, men samtidigt så säger samma människogrupp att man inte får börja förtidigt, för då kanske förlossningen startar förtidigt! Man bara, Bestäm er någon gång? Jag tror inte det kommer starta någonting i alla fall för det som sätter igång en förlossning är att moderkakan släpper ifrån sig sitt hormon och samtidigt släpper bebisen ut sitt som blandas och på så sätt, sätter igång hela grejen :)

I alla fall efter att googlat runt lite, och måste säga att det är ganska svårt att hitta konkret information om detta, så ska jag köpa mig rena hallonblad, inte pås-te eftersom det ska vara så lite riktiga hallonblad där i utan att det mest är utfyllnad. Så får köpa mig en sån där fin te-sil som man lägger lös te i :) Hoppas bara inte att det kommer smaka äckligt :P Men då kommer jag truga i mig det! I vetenskapligt syfte ;)

Snart kommer Johannes hem så jag ska sluta skriva och börja läsa, så ser det ut som jag gör något vettigt ;P

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar