Pages

13 nov. 2012

Hon är här!

Igår kom äntligen våran fina tjej! 3540g och 49cm <3 Men precis som sin syster så ville hon inte komma till världen utan lite drama.

Runt kl 14 igår så grejade vi som vanligt med vardagsbestyr och hade inga tecken på att det skulle vara dags. Men helt plötsligt gick vattnet! sen tog det runt 20-30min så var värkarna igång och som tur var åkte min mamma direkt när vi ringde om vattnet.

kl 16 kom vi in till förlossningen och mina värkar var så täta att jag fick ett förlossningsrum direkt istället för att komma till ett undersökningsrum som man brukar komma till först.
Sen gick det fort. Tappen var helt utplånad och var öppen nästan 6cm. Mer än så hann vi inte. 16.50 föddes våran fina Sessa <3

Så 3 timmar efter vattnet gått så var hon född :) Dock tycker jag att förlossningen var bra och inte alls jobbig trots att det gick så fort :) Men tyvärr så droppade hennes hjärtljud i värkarna och dom var nära att stoppa allt men sen blev dom lite högre och man lät det fortsätta. När hon nästan var ute så märke barnmorskorna att hon inte andades och var alldeles lila så de fick hjälpa till att trycka ut henne snabbt.

Då skrämde hon oss ordentligt och barnmorskorna stod och gnuggade henne. Precis när våran barnmorska sa till den andra att larma så började hon äntligen andas och skrika. Kan säga att vi blev smått lättade då :)

Men nu sitter vi här och myser i soffan och bara njuter av att vara hemma. Tänkte skriva en riktig förlossningsberättelse sen någon gång när jag orkar och har tid.

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar