Pages

24 sep. 2012

41 dagar

Idag är det 41 dagar kvar tills bebisen är beräknad att komma. Det knuffas och bökas runt som bara den, mina revben värker och förvärkar har jag till och från. Men till skillnad från när jag väntade Olivia så känner jag inte någon sån där "väntan" eller vad man ska säga. Längtar ju tills bebisen kommer men jag känner liksom inte att tiden går varken fort eller långsamt. Det får ta den tid det tar och jag antar det är för att jag har saker att göra. Det är ju skolan och sen så ta hand om Olivia helt själv hela dagarna. Hon sover när Johannes åker på morgonen och hon sover när han kommer hem. Så det är ju liksom lite ensamstående förälder style ;)

Men nu är det såhär att jag och Johannes måste ta en tur och köpa julklappar till Olivia och lite till den nya bebisen innan hon kommer! Och det har jag planerat att göra där runt 25 oktober, så innan dess och undertiden vi är där borta får hon inte komma :P Så hon måste stanna inne tills vi vart där, sen är det fritt fram ^^

Simon, Johannes lillebror fyller år idag med :) Men vi firade honom redan i lördags eftersom både han och Johannes och ja, alla i princip, jobbar idag. Så då firade vi honom att han nu fyllt 20år ^^ Han fick en hd-videokamera som han önskat sig utav oss. Men där så fick Olivia lite pengar utav Johannes morfar som hon kunde få köpa sig något för. Så igår var vi och handlade nya hörlurar till mig, (Micen på mina gick av Oo) och då fick Olivia handla något som hon ville ha också då för sina pengar :) Så hon valde en käpphäst som låter också! Så den ska med henne hela tiden nu! När hon sover, äter, byter blöja och leker :P Hon gillar den minst sagt.

Annars så började ju nu åter en tråk-vecka efter att haft Johannes hemma i helgen. Så nu är jag typ själv hela tiden igen. Egentligen går väl dagarna rätt fort men samtidigt så är det så tråkigt att aldrig se honom. Han går ju i princip och lägger sig strax efter han kommit hem eftersom han måste gå upp så tidigt. Men jaja, det är ju bara ett par veckor :) Sen borde det bli bättre!

Nu ska jag börja plugga lite. Har ju prov på onsdag faktiskt :) - Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar