Pages

3 sep. 2012

Ta tag i allt

Nu när bebis-tider börjar närma sig med stormsteg så är det ju dags att se till så vi blir färdiga med alla förberedelser!

Så idag var jag inne på köp/sälj sida på facebook och råkade snubbla över lite saker som vi inte tagit tag i än! Det första var att vi köpt en sån där bad grej som bebisen ligger i när man ska bada, men baljan vi hade till Olivia har ju proppen typ gått sönder på. Den vill ju inte alltid fastna och stanna nere. Utan ibland ploppar den upp så rinner allt vatten ur snabbare än ögat. Så i alla fall, eftersom vi inte har badkar längre så råkade jag hitta en sån badbalja fast med ställning. Så man kan ha den stående i duschen! :D Super bra tycker jag eftersom jag inte kan stå på knäna längre än någon minut max utan att jag typ inte kan resa mig upp sen. Så nu får jag en i behaglig höjd :)
Så den ska vi kolla på, på torsdag!

Sen så tänkte jag på, passande nog redan tidigare idag, att hur ska vi göra med alla miljoner blöjbyten som också kommer ske på nätterna när bebisen kommit? Skötbordet står ju i Olivias rum atm och vi kan ju inte springa ut och in hela nätterna där inne med en ev gråtande bebis. Hon måste ju få sova lite!
Så då har jag tidigare tittat på det där ihopfällbara skötbordet från ikea. Det har alla fack och sådant som behövs för att lägga upp blöjorna i behaglig höjd och lägga alla salvor och våtservetter någonstans.
Men, den kostar 600kr ny. Inte särskilt roligt alls faktiskt. Men samtidigt är det den ända lösningen som finns för tillfället. Vi behöver ha ett i vårat sovrum, och det vi har får inte plats. Vi måste liksom kunna ställa bort det i mellan. På dagen spelar det ju ingen roll. Då byter man ju vart som helst, men på nätterna är det inte så roligt att springa bort längre än nödvändigt för alla byten.

Men till saken då! Jo hittade en tjej som säljer sitt för 250kr :) Så det ska vi kolla på också! Så säljer vi vårat i trä istället ^^ Väldigt passande tycker jag :) När barnen blir större så får man väl se om vi kanske byter tillbaka till en trämöbel, bara för att den är mer stabil när barnen blir lite tyngre och så. Funderar även på om man ska spara på det vi har för att kunna använda det senare.. Lurigt det där! Ska prata med Johannes om det dock.

Men annars tror jag det mesta är fixat! Klart att vi kommer nog behöva lite mer kläder och sådant sen eftersom det som blivit slitet sen Olivia använt det kommer vi ju slänga. har inte gått igenom så jätte noggrant. Utan bara slängt det värsta som jag inte ens använde till Olivia. (Fick lite av kläderna begagnat)

Måste också börja planera vad jag ska stoppa i bb-väskan med! Och väskan jag ska skicka med Olivia när hon får vara hos mormor under tiden. Aja, får bli en annan dag ;P  (Poff så var det dags)

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar