Pages

6 sep. 2012

Ont.. :/

Usch nu börjar graviditeten blir sådär jobbig. Har små gnällt lite då och då till Johannes om att det känns som jag rullat fram, men nu börjar smärtan komma :/

Jag har börjat få förvärkar.. Det hade jag med Olivia också, men dessa gör mer ont och de började tidigare denna gången. De är lite mer intensivare. Kanske för att jag är mer medveten om dom och vad det är? I alla fall är det lite jobbigt!

Men värst av allt är att jag har så ont på högersidan av mina revben! Hon är ju en liten höger tjej här i magen, också som sin storasyster var, men hon sparkas bara upp där hela tiden! Och tycker för den delen. Kan gå runt och känna foten tryckandes där. Hel skumt känns det!
Så efter haft en bh på hela dagen dessutom så blir det ett helvete på kvällarna :( Riktigt ont gör det! Spelar ingen roll om jag står eller sitter. Det ända som hjälper är om jag ligger ett tag. Då släpper det tillslut, men reser jag mig upp igen sen så kommer det snabbt tillbaka.

Aja, nu är det inte långt kvar! Idag är det 59 dagar kvar tills BF! <3 känns helt sjukt.. 2 månader och sen så är det dags! Med lite tur/otur (vet inte vad jag ska kalla det? Beror ju på när) så är våran efterlängtade tjej här!
Åh min fina ängel här hemma, hon är så rolig hon! Tror hon börjat förstå mer att det är en bebis där i magen. Imorses tillexempel så var hon så söt i sängen. Hon pekade på magen utan att vi sagt något och sa -Där! , sen så klappade hon på magen med :P Gullunge hon är!

Alldeles nyss så satte jag mig och skrev listan till BB-väskan :) tror jag fick med allt faktiskt! Så lurigt, jag vill ju åka hem efter 6 timmar (Det är minimum tiden man måste stanna) men om bebisen kommer någon gång på kvällen, ja då måste jag ligga över.. Man får inte åka hem mitt i natten :/ Så nu får jag ju packa med risk för att vi kanske måste ligga över i alla fall. Men då åker vi ju vid 7-8 på morgonen när man får åka ^^ Men hoppas innerligt att bebis kommer ut på morgonen eller under dagen så vi får åka hem samma dag! Lär ju inte få eget rum denna gången och suck för att dela rum med någon/några.. Ungar som skriker och sådant.. Räcker med den som vi får själva liksom :P Vill gärna att Olivia ska få komma upp till BB och hälsa på bebisen innan vi åker hem med så hon liksom är lite förberedd att det kommer en ny familjemedlem hem :) aja, får väl se hur det blir!

Ont har jag och nu är det inte så långt kvar! - Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar