Pages

25 maj 2012

Vaaaaaarmt...

Här sitter jag och lider i 30 grader varmt! Egentligen hade jag gärna legat ute och bara njutit, men återigen är det dags. Jag har fått soleksem igen -.- Trodde jag skulle slippa denna gången men så var icke fallet.

Satt och funderade på om man skulle ta sig till vårdcentralen och be om tabletter utskrivna som hjälper till att förebygga men så kollade jag upp dom på FASS och ja vad ska man säga...
Finns inga studier som kan säga hur foster reagerar på tabletterna och sen så var det jäääätte lätt att överdosera på dom. Då menar jag inte som att jag skulle sitta och knapra onödigt mycket av dom, utan att om Olivia, mot all förmodan, skulle få tag i dom så skulle det kunna räcka med typ 2 tabletter så kan hon bli allvarligt skadad :/ Hon vet ju dessutom hur man trycker ut tabletter ur sin förpackning.. Hur hon nu lärt sig det...

Så nej, det får bli att fortsätta smörja och sen bara stå ut. Så länge det inte blir blåsor så får jag väl vara ute ändå. Kan inte bosätta mig inomhus som förra året eftersom Olivia vill ju till lekparken eller allmänt ut minst 1 ggn per dag.

Ska istället åka till apoteket och fråga lite om kortisonsalva. Om de har någon jag får ta eller om de har något annat jag kan lägga på när jag kommer in efter vart ute i solen. En så länge så försvinner de dessutom under natten så det är ju inte så farligt ännu :)

Snart, så fort min mamma kommit hem, så ska vi bort till henne och Martin så ska Olivia få bada i sin nya pool som mormor köper med sig ^^ Kommer nog bli bra! Såg nu när hon somnade att hon börjat få värmeutslag på benen så får gå bort och svalka av henne ordentligt :) Det och så får hon gå som nakenfis sen ^^

Annars så grillade vi med Björn igår och de va niiice ^^ Älskar grillad mat <3 Olivia hade jätte skoj åt oss när vi satt och spelade kort med xD Haha söt hon är ^^

Imorgon är det Crusing i Trollhättan och det ska allt ses! På dagen ska vi vara där och sen så ska vi på kvällen åka hem och titta på ESC :)

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar