Pages

9 maj 2012

Dumma lilla dig!

Nu är Johannes iväg hos sin pappa och ska bygga ett nytt terrarium lock. Vi har ju haft problem med att han rymt sen vi bytte till det större terrariumet så jag började försöka "förbättra" det bit vis för att få reda på hur han gjort för att komma ut. Fick ju reda på att han trycker sig ur nätet där det är skarvat.

Så som provisorisk lösning har vi använt silver tejp i skarvarna så ha inte ska komma ut. Men i natt väckte han mig runt 6 ggr. På riktigt. Med att jag hörde hur han försökte trycka sönder tejpen. Men imorses så fick det vara nog. Då hade han tyckt och bökat så mycket att han fastnade i tejpen :( Så då har han lite panik för han inte kan flytta på sig och jag försöker visa honom, (han ligger imellan de olika lagren av nät) utgången ner i terrariet igen men det går ingen vidare då han bara vill fortsätta framåt.

Percy är ju dessutom runt 1.80 lång så han är en stor pojke som är väldigt stark. Så att försöka dra honom ner åt rätt håll samtidigt som han håller emot är faktiskt omöjligt. Det går inte.

Så jag fick vara lite elak, och mitt stackars hjärta gråter så fort jag tänker på det, men jag fick ta en bok och slå framför hans huvud så han självmant backade ner i terrariet eftersom boken "hotade" honom. I och med det så fick han ju också slita sig loss från tejpen med lite hjälp från mig.

Då lossnade ju fjäll med eftersom han bara ryckte :( Måste gjort så ont på honom! Så under dagen har han hållt sig därifrån vilket är bra men samtidigt blir jag lite ledsen eftersom det måste gjort jätte ont på honom!

Så därför är Johannes iväg nu och ska försöka fixa ett nytt lock som kommer vara gjort i masonit trä istället med rutor i som kommer vara nät täckta. På så sätt blir det inga skarvar eller luckor som han kan ta sig ur och vi behöver inte vara oroliga att han kommer skada sig igen. Vill få på det idag så han inte börjar hålla på i natt igen.

1: jag behöver sova
2: Han kan återigen skada sig
3: han får inte rymma för han är alldeles för smal sen senast så han behöver stanna inne och äta upp sig lite igen

Imorgon kommer jag ha att göra! Idag skrev jag rapporten och lämnade in men imorgon ska jag försöka hinna göra den sista uppgiften i distanskurserna och sen så blir det att göra tårtor!
jag har nämligen fått beställt att göra 4 (!) tårtor. Kommer bli 1 prinsesstårta och 3 gräddtårtor med bär. Så ja, jag burkar få ont i ryggen när jag gjort 1, ska bli spännande hur jag känner mig efter 4.. Oo

Idag så bokade jag Ultraljud med <3 Ska börja lägga upp magbilder nu :) är väl dags! var dålig på att ta bilder när jag väntade Olivia, men får nog allt ta några i alla fall ^^

Nu ska jag titta vidare på ishockeyn! Heja Sverige!¨

ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar