Pages

25 sep. 2012

Plugg Plugg

Jag sitter här och har ont i halsen, huvudet bultar och känner mig allmänt kass. Det regnar och blåser som bara den ute och det är riktigt höst väder. Kan säga att min motivation ligger på minus sidan nu :S Men jag har suttit och pluggat lite och ja, det är bara att nöta. Skönt att det var inte så mycket att plugga på så jag får riktigt banka in det i huvudet på mig för annat tror jag inte går.

Så imorgon är det prov i politik. Eller ah, det är vad han kallar det men det handlar snarare om styrelseskick på en onödigt noggrann nivå.. Suck kan säga att det är inte särskilt roligt att läsa från början, och sen med huvudvärk också..

Förhoppningsvis får Johannes sluta kl 16 idag och slippa jobba över. Hade vart super eftersom vi måste handla mat och jag hade gärna gått och köpt mig en vinterjacka också innan de affärerna stänger. Dom har en på Maxi som jag gillade (Den var riktigt snygg) men man vill ju kunna jämföra lite liksom. Men det måste införskaffas i alla fall!

Igår nämligen när jag var ute med Olivia så var vi först vid lekparken i ca 10min bara innan jag höll på att dö! Såååååå kallt! Och jag hade dessutom både en extra tjocktröja på mig och så min skinnjacka men nej, det går inte alltså! Blåser rätt in och usch säger jag bara! Fick gå in då och värma upp oss lite så gick vi ut på en liten promenad senare på kvällen och kollade på hästar och löv på marken :)

Ställer mig återigen fråga nu, ska vi passa på att köpa en overall till Olivia nu direkt med? Ska ju dra ut på det och hon kommer ju inte få använda den förrens det börjar gå mot minus på riktigt, men med tanke på temperaturen ute nu så känns det som att vi snart är där. Hm, nja vi väntar nog lite ändå. Kanske får åka och köpa en senare mitt i månaden eller så istället. Men ja så får det nog bli! Men jag behöver en riktig jacka i alla fall! Bus-ungen har ju både vantar, mössa och en riktig höstjacka så hon tycker ju inte att det är kallt ute och förstår ju inte varför vi måste gå in för att det är kallt.

Nej, nu sitter jag bara och förhalar det oundvikliga, plugg! - Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar