Pages

9 apr. 2015

Dag 2

Vi alla som är småbarnsföräldrar vet precis hur jobbigt det är att komma iväg att träna. Man ska ha barnpassning och det får inte bli försent och sen så kanske jobbar eller studerar man på det. Då blir det att man skjuter på det. Man tänker, "Jag börjar den dagen istället" och sen kommer den dagen och man gör samma sak igen! Har man en partner och lever med så blir det lättare men man skjuter ändå på det. Så säg åt era partners där hemma att ta ungarna, för här ska vi bli fasta och fina.

Men nu är jag igång! Vaknade med träningsvärk som blev värre allt eftersom dagen gick. På slutet av dagen var jag helt slut.. Vill bara åka hem! Men masade mig dit och på började allting igen!
Började med att cykla 6km och kände hur jag dog av träningsvärken för varje tramp men jag fortsatte. Men vet ni vad! Efter ett tag när värken släppt, då var jag som en ny människa! Då kunde jag köra på igen! Men uppvärmningen var en plåga!

Har märkt hur vissa muskelgrupper är helt okej tränade medan andra är katastrof! Det märks att jag böjt mig och plockat upp barn en hel del. För magmusklerna, trots att dom separerat vid graviditeterna, var helt okej. Så den dagliga träningen av vissa grupper har jag fått under åren i alla fall ;)

Men summan och fokusen av dagens träning är att jag kommer ha SJUK träningsvärk i rumpa/innanlår imorgon! Fast vilken tvåbarnsmamma behöver inte en booty-workout.

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar