Pages

21 jan. 2012

färdig

Måste börja med att säga att imorgon ska vi hämta ett terarrie/Akvarium till Percy :) Stackarn har ju fått bott i sitt gamla och han är alldeles för stor för det nu. så nu ska han få ett 170l akvarium som han kan myta om kring i, istället för sitt ca 80l terrarium (Vet inte exakt eftersom de är olika uppbyggda) Dock har jag inget lock till det nya.. Jag måste komma på någon lösning på vad jag ska uppe på. Måste ju kunna få in massa luft i det så funderar på om jag ska antingen ha en playwood skiva över med borrhål i eller, det jag helst vill, försöka få tag i väldigt finmaskigt ståltrådsnät typ. Jaja det får lösa sig! kommer nog allt på något. Får ta något tillfälligt så han inte försöker klättra ur bara när han får bekanta sig med det nya.

Nu är maten färdig och tårta. Suck säger jag bara! Jag är vrål hungrig nu med eftersom jag inte ätit något under stressen som varit.

 Men ojojoj.. Så himla orolig att jag gjort för lite mat till alla men antagligen blir det väl över.. I alla fall så tar jag med riset till åsbräcka så jag kan göra mer om de är för lite.

Men korv blev det :P Så ah, får försöka inse att jo, det kommer räcka. Maaassa mat har jag gjort! Fick låna en jätte gryta från mamma och martin då vi bara har kastruller som räcker till typ 3-4 personer max :P Är man van vid att vara 2-3 pers så blir det så :)

Annars så blev tårtan okej antar jag. Blev lite stressigt när jag liksom var tvungen att komma på något som jag skulle ha på så den blev fin.

Först gjorde jag nämligen så som jag gjort, med det blev konstigt med vart jag skulle ha ljuset.. Så då gjorde jag om efter att väntat och funderat jätte länge. Btw har köpt ett sånt där ljus som är en 1:a. Blir så tråkigt om man ska använda vanliga ljus så bara ta 1. Nej fick bli ett stort :) Hon kan ju ändå inte blåsa ut dom själv.

Annars har Olivia bara försvårat det hela idag. Hon gnäller och gnäller medan jag inte har tid. Johannes försöker hjälpa till med att ta henne men jag behövde hans hjälp med hela tiden så ah, det blev lite kaos liksom. Vi kom även på förut att vi glömt köpa dricka -.- Så ja, Johannes pappa skulle fixa det åt oss sen medan han ändå kommer för att hämta oss.

Haha annars! Olivia har fått en favvo nalle! (Äntligen) som hon är väldigt fäst vid och till och med tar med sig när hon ska krypa iväg någonstans här i lägenheten. Den ska med hela tiden :P Lite glad i det dock, förhoppningsvis så ska det bli lite lättare på kvällen m.m när hon ska lägga sig om hon tyr sig ännu mer till den. Då kanske man för en gångs skulle kan lägga henne i sin egen säng och så somnar hon själv sen. Men det är väl bara lyck-önskningar.

Världens snöstorm är det ute med. Snöar och blåser som bara den! Spännande att packa in oss alla med en massa mat i bilen sen..

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar