Pages

2 jan. 2012

Nyår!

Ojoj, nyår är förbi och så även dagen efter :P Hade riktigt trevligt med god mat, gott att dricka, nyårs raketer och biljard! Johannes fick gå hem dock vid typ kl 21-22 för han hade ont i halsen och mådde inte så bra. Olivia, hon hade nog kunnat stanna ett tag till! Haha hon var så roligt, kröp runt och var alldeles tokig! Var ju massa andra barn där som lekte med henne så det var kul!

Annars så var det ju lite Freiholtz-drama med. Vad vore en kväll med nära och kära utan drama? Jaja, det ordnade i alla fall upp sig! Jag fick en lång promenad vilket resulterade i att jag nästan hann bli helt nykter och det var jag ju tacksam för dagen efter :P Men annars så hann jag träffa min morbror med! Jag och mamma gick bort dit ett tag och det var ju trevligt! Haha dom drack några äckliga melon/banan shotar som jag givetvis smakade på. Usch, gillar inte saker med melon smak. Det smakar alltid så himla skumt på eftersmaken. Nej det är inte min grej. I alla fall trevligt trevlig!

Var riktigt skönt med en barn-fri kväll. Eller, barn-fri och barn-fri, jag hade min underbara älskling som tog hand om henne så jag var barn-fri halva kvällen :) Är i alla fall evigt tacksam ;) Puss på dig! <3

Men annars så är Olivia i den här åldern att hon ska trotsa allt vi säger. Jag menar verkligen allt.
Säger till henne att hon inte får öppna tv-bänken och förstöra dvd´n, vad gör hon? Jo hon öppnar den trots att vi står bredvid och säger nej.

Idag så var hon trött och vi skulle byta kläder på henne och sen ta på Overallen för att gå ut på promenad med min mamma och hundarna, vad gör hon då? Jo hon ill skriker! Verkligen brutalt om vi inte sjöng "baka baka liten kaka" konstant. Men även då så skrek hon när overallen skulle på. Suck suck, en dam med humör har vi!

Ciao ciao

1 kommentarer:

Fredrik sa...

Hej!
Jag läste på din gamla blogg om ditt ställningstagande till organdonation, jättebra tycker jag! Sen undrar jag om du har lust att kika in på min facebooksida, som jag vill ägna till de som väntar på ett nytt organ. Förhoppningen är att fler ska få kännskap till sidan och att den i slutändan kanske kan göra en liten skillnad. Om du tycker att det som står där verkar vettigt får du gärna länka till sidan.
mvh
Fredrik
http://www.facebook.com/pages/Organdonation-vi-som-%C3%B6nskar-en-%C3%A4ndring/140569072724416?sk=wall

Skicka en kommentar