Pages

30 jan. 2012

Klippt mig!

Idag rök håret :P Haha hade ganska långt nu men eftersom jag, dum som man är, har typ färgat sönder det innan jag själv insåg att det är bättre att bara låta det växa ut, så blev det idag att klippa bort nästa allt ihop xD

Nej det är inte kort utan mer långt istället för väldigt långt som det var innan. Jag har också klippt upp det! Har ju inte gjort det eftersom jag bara klippt av topparna på mig själv när jag inte kunnat borsta ut det. Så nu är det mycket bättre! Här med så ska jag börja klippa det regelbundet med ungefär 6-8 månaders mellanrum så det får  växa ut igen ordentligt men det ska bli bättre kvalitet på det :) Och upp-klippt...
Håret såg ut som en hjälm nästan när det inte är de. Eftersom de lockar sig naturligt så blir det att längderna blir lockiga men inte uppe eftersom allt bara hänger på varandra.
Men i alla fall så är det inte jätte upp-klippt då jag inte hade haft något hår kvar då :P Måste ha lite mera längd, sen ska det klippas mer ;)

Annars så har vi en orm på vift här hemma fortfarande. Percy rymde i början av förra veckan när han fick sitt nya terrarium eftersom jag inte hade hunnit "orm-säkra" det. Men nu så borde han blivit hungrig igen så nu har vi lagt fram mat i hopp om att han kommer fram och är sugen :) Dumma lilla orm.. Så rädd att han ska fastna någonstans :/ Han har en tendens att vilja komma in på ställen han inte får plats på. Han är ju en bamsing till majsorm, 180cm nästan (!) När han var mindre och man pillad i hans terrarium medan han var kvar i, ja då skulle han igenom glipan på dörrarna när dom var öppna och ja, han fastande alltid -.-
Men men förhoppningsvis hittar vi honom snart!

Skolan känns fortfarande bra! Men distanskurser känns lite som att jag tagit vatten över huvudet. Det går bra och så men det känns så komplicerat. Trodde det skulle kännas lättare att välja själv när man ska göra allt själv, men insåg inte riktigt hur mycket mer man är tvungen att göra när det är distans jämfört med att ha lektioner i det. Men nej! Detta klarar jag! :)

Min fina älskling är sjuk dock :( Feber har hon och har haft i snart 2 dygn. Men men, snart ger det väl sig :) Blev ju ingen tandläkare idag då eftersom hon är sjuk. Men nästa vecka ska vi dit!
På tal om tandläkare, Olivia håller på att få minst 1 tand till! Så snart har hon åtminstone 5 tänder :P Hittills har dom kommit i par så får väl se om de blir 5 eller 6 tänder :)

Men bjuder på en bild från hennes kalas eftersom hon är bäst i hela världen! <3


Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar