Pages

12 jan. 2012

Om-möblering

Nu har vi möblerat om! I vardagsrummet då får jag väl tillägga. Jag gillar det då det har blivit mer golv yta för Olivia att leka på :) Vi har också fått plockat bort alla jul grejer vilket är huuur skönt som helst! Slippa allt xD Dock har jag adventsljusstakarna uppe fortfarande bara för att jag gillar att ha lampor i fönstren och har inte köpt några andra :P Så dom får sitta liiite till!

Jag ska bli student igen förresten! :D Yes jag var nämligen på Lärcentrum i stan igår och kollade vad de hade för kurser med restplatser kvar på och då lyckades jag knipa några kurser! ^^ Jag har ju fått för mig att jag ska läsa till läkare så ja.. haha det kommer ta ett tag xD men nu börjar jag i alla fall! Läser några medicinkurser nu så får jag ju se om jag gillar det! Annars så kan jag ju byta sen. Men måste läsa en väldans massa kurser för att få fullbehörighet dit. Det kräver nämligen:

Biologi B
Kemi B
Fysik B
Matte D

Sååå ja.. Vi får ju se om jag orkar! Är väldigt sugen samtidigt som jag är lite avskräckt. Men de kurserna jag tar nu är ju inriktade så jag annars kan läsa till sjuksköterska vilket jag också kan tänka mig att göra. Så vi får se hur det blir med allt :) Ska boka tid hos Syon på skolan sen för att prata lite. För måste läsa minst 400p för att det ska räknas som att studera på heltid så om jag till hösten inte läser omvårdnad delen utan läser upp alla ämnen så måste jag ju fortfarande få ihop 400p. Så ah, det är en del att tänka på och jag måste verkligen planera allt för att jag ska orka. Men Jaja vi får se!

Nu är det annars totalt kaos, börjar imorgon och har inga böcker, ingenting eftersom bilen har gått sönder så kan vi inte heller komma någonstans så jag kan handla allt jag behöver.. Men måste hitta någon som kan köra idag. Vill inte be min syster igen för stackarn har kört oss 2 dagar i rad nu så ja, en tredje känns lite taskigt att fråga om :P

Men nu ska jag ta hand om mitt grin-monster här hemma!

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar