Pages

30 mars 2012

Swtor!

Jeej efter ett väldigt långt trånande efter att köpa Swtor, Star wars: the old republic, så bestämde jag mig härom dagen att faktiskt köpa det :) Har längtat sedan det kom ut men satt och funderade på om jag skulle vänta tills man kunde få en free trial, men loggade in på deras sida och ser att jag missat en weekend trial precis -.- Då gav jag upp och köpte spelet ändå!"

Måste säga att jag är inte besviken :D Tycker det är jätte kul faktiskt och lika välgjort som WoW så man tröttnar inte av den anledning.

Jag har ju spelat Rift och Aion lite med som också är mmorpg spel. Men dom är inte alls lika kul. Eller jo, rift är kul, men det känns som allt dom har är riftsen. Utöver dom verkar det inte vara mycket mer spel. Aion däremot, dom har ju gjort det snyggt grafik mässigt men gillar ändå inte stilen. Det är inte så jag vill att spelen ska se ut in-game. Aion är ju dock ensam med det japanska stuket på våran marknad men nej, det faller kort.

Swtor däremot! Där har vi samma fina färger och samma grafik som WoW, vilket jag älskar, men istället för Wow´s ut tjatade quests så får man något helt annat här som man kan se följer Loren lite grann :) Det är nackdelen med Wow. Man måste läsa loren om man ska veta någoting om det. I swtor så får man det upplagt in-game. Sen såklart, istället för att bara läsa questen så "pratar" man in-game och gör olika små val hela tiden förutom questen. Det som så många spel failat på, antagligen pga budget, så hör man vad man valt att säga! För guds skull säger jag bara, så många spel väljer man vad man ska säga men det blir ingen känsla i det. Man hör inte sin karaktär säga det.

Så ja, hittills har Swtor bara vart bra! Men dock oroar jag mig för att när man max levlat en karaktär så hoppas jag innerligt att om man byter yrke, så får man nya quest! Eftersom jag inte hunnit spela så långt än så kan jag inte säga. Men ja, jag hoppas på det bara, annars så kommer nog spelet tappa många spelare ganska tidigt. WoW har ju nya expantioner som följt spelet, det har räddat dom! Det och alla j*vla reklam på tv´n :P Men nu som ganska inbiten wow:are måste jag erkänna att Blizz failade på nya expantionen. Cataclysm är inte rolig. Alls. Alla quest är ut tjatade och när de sa att de skulle ändra områdena mycket i och med Deathwing, ja men då trodde jag de skulle slänga in mer nya low-lvl quest. Det gjorde dom inte.



Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar