Pages

21 nov. 2011

Sjukhuset

Nu på kvällen har vi vart på sjukhuset med Olivia <3 hon har ju fått sånna enorma utslag över hela kroppen plus att hon är super grinig av och an.
Men vi fick tid kl 17 och var där punktligt och bra men fick inte komma in förrens kl 17.30. Väl där inne tog de än 15 min till och sen kom en sköterska och kollade på utslagen och tog temp och vägde henne. 9600g btw :)

Men sen... Sen så satt vi 15-20 min till innan de kom och sa att de behövde rummet så vi fick sätta oss i väntrummet istället. Sagt och gjort, vi gick ut. Sen fick vänta och vänta och vänta lite till! ALLA fick gå före oss bara för Olivia var rätt glad och alla bebisar som skrek, även om de inte var allvarligt utan bara griniga, fick gå före.

19.00 fick vi komma in.... Så mycket för kl 17.. Jaja i alla fall så blev vi lättade eftersom Olivias utslag inte var någon fara med utan borde försvinna om 2-3 dagar. Men hennes örongångar var lite röda så därför är hon nog lite grinig och om hon skulle bli super grinig när hon ska sova och så, så kunde vi ge henne lite alvedon :)

Men den stora drygheten idag var nog att få tid. Suck säger jag bara!
Ringde till sjukvårds upplysningen och förklarade hela sjukdomsförloppet etc och hon rekommenderade då att vi skulle ringa in till våran vct (vårdcentral) för att få en läkare eller sköterska att titta på utslagen så hon inte fått något smittsamt eller något som behöver behandlas.

Så jag ringde till våran vct och får förklara allt igen för att hon som jag pratade med, kläcker ur sig att de inte tar emot barn under 1år. Jaha säger jag, sjukvårds upplysningen sa att jag skulle ringa er. Men nej, jag blev skickad till barnmottagningen på näl.

Så då ringde jag dom istället och får förklara allt igen, (Detta tar verkligen 1000år eftersom de ska fråga massa saker sen) då kläcker den tanten ur sig att neeeej det är vct som ska ta hand om er! Inte vi. Olivia är fel åldersgrupp. (kommer inte ihåg var gränsen gick) Men säger jag, jag har ju redan pratat med dom och de sa att det var ni som skulle ta emot mig. Efter en massa gnabb så tog hon mitt nummer så skulle hon ringa lite och prata med dom och sedan ringa upp mig om en tid och vart jag skulle.

Väntade 1 timme utan att någon ringde. Då ringde Johannes upp och frågade vad som hände och då säger de att vi hade fått en tid kl 17 (klockan var då 15.50 och Olivia sov hade inte ätit etc och för att hinna var vi tvungna att åka kl 16.15). Så helt plötsligt hade vi suuuuper bråttom för att hinna. Som tur var vaknade Olivia precis då med så fick slänga i henne mat och ta på kläder för att kasta oss in i bilen och hinna dit till prick kl 17.

Säger bara suck! Svårt att ringa upp istället för att man ska behöva ringa själv ändå och sen stressa? Näl i ett nötskal.
Så detta har varit våran dag.

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar