Pages

4 okt. 2012

Ängeln har feber :/

Min fina lilla tjej har 40 graders feber och mår ingen vidare :/ Inte ätit någonting förrens vid kl 16 idag ungefär. Då fick hon alvedon zupp och när den började verka så blev hon väldigt hungrig! Nu har hon börjat få temp igen så vi ska vänta ett tag till så ger vi henne en till innan hon ska sova :)

Annars så har jag nog inte berättat att vi fått ett nytt husdjur här hemma :) Fina Pimpim har flyttat in hos oss. Han är en teddy dvärgvädurs kanin och ja bilden gör honom inte direkt rättvis, för de har klippt luggen på honom och det är inte så där jätte jämnt :P Men han är så fiiiin <3 Och han är lite ovanlig, han har nämligen blåa ögon :) Vit och creamfärgad är han också.

Annars var vi med min mamma och besiktade hennes bil och tog en tur ute på torp och kollade runt lite. Givetvis kunde man ju inte låta bli att handla lite och det blev en vinterjacka och ett par byxor till hjärtat :) Fick köpt lite halm och en matskål till Pimpim också! De hade ju bara pellets i botten i hans bur när han kom till oss och det vill jag inte använda. Han får ha spån i botten och sen halm över istället. Sen så glömde de ta med hans matskål när han kom till oss så han hade fått en av Olivias tallrikar som vi knappt använder så länge men den är ju plast så ah, det är ju ingen vidare om han skulle försöka "äta upp" den. Så blev en ny matskål i keramik.

Men imorgon kl 8 på morgonen ska vi vara på näl. Jag hoppas ju att hon ligger rätt där i magen så vi bara behöver åka hem, men annars så kommer jag säga nej till vändningsförsök. Har funderat en massa kring detta och nej, jag känner bara att jag vill inte göra något sådant. Utan det får allt bli kejsarsnitt.
Men som sagt, hoppas ju att det inte behövs göras någonting!

Nu ska jag packa väska till Olivia som hon ska ha med sig när hon är hos mormor imorgon. Lika bra att hon är där och är sjuk än att åka med till sjukhuset och kanske smitta stackars människor som är känsliga eller sjuka. Sen blir hon ju gladare av att vara där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar