Pages

22 okt. 2012

Tystnad

det har ju varit tyst ett tag men det är inte för att bebis kommit. Nej jag har istället gått runt här hemma och haft massa förvärkar och tänkt, "Nu kommer det starta" Men icke. Damen verkar ligga bra där inne!
Idag gick vi in i v 39 och jag har börjat inse att övertiden, det kommer jag gå. Verkar inte ens vara något snack om saken. Kommer få plågas med förvärkar i all oändlighet :/ Dock hoppas jag att hon bestämmer sig för att komma snart!

Har en del att göra med skolan och så men just nu känner jag bara att jag inte orkar! Tänker bara göra de lilla som jag måste nu inför träffar och så och sen får jag ta en monster helg där jag bara gör skolgrejer. Känner att jag behöver lite tid att bara ge upp på, så att säga :P Bebis kommer inte och jag har ont = Jag tänker vara ledsen och tycka livet är en pina ett tag :P

Det är 14 dagar kvar tills beräknat datum så än har hon tid inne i magen men samtidigt vet jag hur fort denna tiden kommer gå! Veckorna bara rinner iväg och denna veckan, när jag har massa att göra, vet jag att den kommer springa iväg.

Har tid hos min BM nästa vecka men jag är inte sugen på att behöva gå dit utan ser helst att hon kommit ut innan dess. Men som sagt, just nu känns att lönlöst, hopplöst, världens undergång etc etc. Känns som jag kommer vara höggravid resten av livet och att hon aldrig kommer komma ut.

Men ska försöka bortse från allt och bara fokusera på torsdag! Då ska det bli att handla julklappar och det sista inför bebis ankomst! Värsta är att jag tror inte de kommer bli så himla roligt för min del pga förvärkar och vara tjock och gravid liksom. Först åka bil ett par timmar för att sedan tralla runt där inne och knuffas med vagnar m.m för att komma fram. Nja, det blir nog lite sisådär. Får försöka skynda mig istället!
Dock ska jag börja öva på min "blänger-på-dig-för-jag-är-gravid-trött-och-du-bör-hålla-dig-ifrån-mig-blick" Så kanske alla flyttar på sig :)

Nej nu ska jag försöka lägga Olivia så hon får sova lite middag. Hon verkar riktigt trött så det är nog dags!
Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar