Pages

25 sep. 2011

Entreprenörskap

Suttit och läst lite om entreprenörskap. Det är något jag skulle kunna tänka mig då det ganska ofta disskuteras inom Johannes familj om ideér och hur man skulle, i sånna fall, genomföra dom.
Det är ju faktiskt ganska kul och jag skulle gilla att driva någonting själv då jag känner att jag hade klarat av stressen som kommer med att driva ett eget företag.

Men iallafall så kom jag tillslut in på det här med att driva en stor blogg, (typ blondinbellas) och hur man ska komma till den punkten då man faktiskt skulle kunna skriva mer om sin vardag. Som "vem som helst" så kan man ju inte direkt sitta och skriva om sin vardag m.m eftersom det inte är intressant. Nej man måste ju börja inom ett viss område för att locka till sig "kunder", som i det här fallet är läsare då. Sedan måste man ju se till att ha den dagliga (2-3ggr per dag iallafall) uppdateringen för att hålla de läsarna intresserade och återkommande. Att statsa på att uppdateringar som är nästan varje timme, varannan, det är ju ganska omöjligt, som de stora bloggarna har. Men de är ju faktiskt företag och har flera som skriver åt den personen.

Ja det är iallafall väldigt intressant att sitta och läsa om sådant på internet. Men att bli stor inom blogg-världen tror jag bestämt att jag struntar i :P Nej jag bloggar för jag tycker det är kul att skriva av mig, som i en dagbok. Men iallafall så hade det vart kul att starta ett eget företag. Ända problemet är ju att man måste komma på en ide inom ett område som inte har den allra svåraste konkuransen och sedan faktiskt lyckas marknadsföra sig själv så pass att man kommer förbi den där första biten när man faktiskt måste bryta sig upp och bli synlig.

Ja om jag kommer på en riktigt bra ide, då ska jag nog faktiskt försöka marknadsföra den. Men som sagt, en bra ide kommer ju inte alltid bara ^^

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar