Pages

10 sep. 2011

Suck och pust.

Sitter hemma hos Johannes föräldrar och kollar runt lite på webben. Vi har ju inget internet som ni kanske märkt. Våran dongel "tog slut" och då ringde vi till Bredbandsbolaget och frågade hur det gick med våran flytt av bredbandet. Det skulle ta 2-4veckor sa de första gången vi ringde och anmälde att vi ville ha det flyttat, och nu har de gått två veckor. Men vet ni vad vi fick för svar? Jo, de har precis sett våran notering men deras tekniker som "måste" tydligen komma och mixtra med vårat tele-jack, han visste inte riktigt vad han skulle göra -.- Så ja, vi får väl aldrig något bredband.. Men som plåster på såren så ska de skicka en dongel till oss som vi får ha gratis. Bäst för dom det säger jag!

Men nu sitter jag här alltså och vet inte riktigt vad jag ska göra. Ganska tråkigt utan internet hemma. Man vill kunna gå ut och slö surfa lite när man inte har något att göra och det går skit på teven. Men det här är väl bra avvänjning ;) Haha man är ju smått beroende av internet i det här samhället. Bara som att kunna kolla hur de faktiskt ser ut på kontokortet liksom! Eller anmäla föräldrar penning etc.. Nej det suger utan internet!

Igår var jag, Johannes och Olivia och bowlade :D Eller ah, jag och Johannes.. Olivia satt i en matstol och åt på Johannes plånbok :P Haha det tog oss 3 rundor att få igång känslan för att bowla igen :P Då fick vi "ok" poäng :P inga 200 längre iallafall.. Haha skrämmande hur fort man tappar det om man inte spelar typ regelbundet. Men det var skitskoj! att få göra något som vi vill och tycker är roligt :) Längesen nu, man måste ju liksom anpassa allt till barnet annars så ja, detta var skoj!
Sedan när vi åkt hem så skulle vi ju se på startrek som gick på tv4 och jag såg halva innan jag var så trött att jag bara inte orkade mer och gick och lade mig. Finns nog ingen annan kanal som har så mycket reklam som tv4 -.- Nyheter slängde dom in också.. Men ska försöka se klart den idag istället på datorn.

Annars i dagarna så har vi gungat med Olivia :P Snacka om att det var kul enligt henne! Bäst i hela världen :P Hon skrattade som en tok och tyckte det var super! Samtidigt kunde hon ju kolla på massa saker och de var ju bra enligt henne ;) Haha riktigt skönt väder i mellan regnskurarna med så man kan göra sånt här. Synd bara att det typ blir kallare och kallare för varje dag som går nu. Men det är ju bara på med den lite tjockare jackan :) Vi ska köpa lite vantar till henne nu när vi får pengar igen. Lite nya kläder till fisen med. Suck vad hon växer! Men snart ska vi till BVC igen! Det var minst sagt ett tag sen. 2 månader har det vart nu! Den 21 eller något sådant var det :) Ska bli skoj att se hur stor hon blivit :)

Men men, nu ska jag försöka hinna att göra lite mer saker medan vi har internet ;)

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar