Pages

26 sep. 2011

Sex!

Ojoj nu kommer vi in på ett hett ämne ;) haha nej, det är inte mitt sexliv jag tänker berätta om! Det får ni gissa er till ;)
Nej det är såhär att jag vill kommentera på det här med att alla tidningar skriver om det här med att "Så här hettar ni upp det i sovrummet" etc. och det är alltid en massa rappakalja! Det spelar egentligen ingen roll vad de har för rubrik eftersom sanningen är den att om ert sexliv är dött, då är det dags att börja spela ut lite fantasier eller flytta ut från sovrummet liksom!

I nästan alla dessa "reportage" om sex så står det att man ska pröva rollspel! Att detta då skulle hjälpa till att få igång erat förhållande och sexliv. Detta dock förstår jag mig inte på. Nej jag är ingen rollspels tjej och känner att det hade bara blivit pinsamt och konstigt om man hade gett sig på det. Kanske att man tycker det verkar "kul" i en film eller så, men antagligen är det inte så himla kul i verkligheten. (dock vad vet jag? Har aldrig prövat det men känner att det inte riktigt hade funkat. Inte ens i "stundens hetta")

Så egentligen, mitt råd som ganska "nybliven" mamma, måste vara att rekommendera snabbisar! För saken är den att när man precis fått barn är det inte så himla roligt att börja med sexet igen. Barnet ligger antagligen i samma rum, man kanske har en del graviditetskilon kvar och brösten kanske värker av att amningen ska komma igång eller tvärtom, att den ska försvinna istället. Men snabbisar då, de är såhär att oftast när man satt igång så är de ju kul! Då är man ju på hugget! :P Och det är då som man skapar mer-smak. När man precis haft sex så rusar hormonerna och man blir lite sugen på mer. Det är då man ska ta i akt och faktiskt se till att göra det nästa dag, eller om inte samma senare! För då får man upp det där suget, mer-smaken, och man blir gladare :) Då blir det ju lättare att göra det igen.

Sen varför använder inte mer folk sex-böcker, leksaker och annat kul? Det anses ju fortfarande vara lite tabu här i Sverige. Men nu med alla dessa sex-partyn som blivit en väldig trend att hålla hemma hos sig själv med vännerna, så känns det som acceptansen blivit större! I alla fall bland de "yngre" generationerna. (jag tänker ju givetvis på typ min generation) Så till alla som kanske känner sig lite trängda med tanken på att ha massa leksaker, böcker och spel hemma av den sexuella karaktären, släpp hämningarna, fixa ett sex-party och ni kommer ha skit kul!

Nu känner jag att jag bröt lite i inlägget men hoppas ni fattade allt. Jaja,

ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar