Pages

18 juni 2012

bak och böcker

Idag så har jag för första gången bakat drömmar :) (Små kakor) och de blev jätte bra! Vet nu dock att jag ska ha liiiiite mindre mjöl i nästa gång så den blir lite fastare och smälter ihop bättre i ungen :) Men de smakar precis som de man köper i affären! Nästa bättre ;)

Olivia har tidigare fått en bok som heter Trollungarna på fest som tillhör serien Trollskogen. Den blev genast en storfavorit här hemma i familjen att läsa eftersom den har ganska mycket text, samtidigt som det är jätte mycket bilder och dom är stora och fint gjorda. Så Olivia har bilderna att titta på och vi vuxna har lite mer att läsa vilket är kul. Så tråkigt att de flesta barnböcker har ingen text och då blir det så tråkigt att läsa för henne.


Men nu så har jag beställt 2 böcker till ur samma serie som vi väntar väldigt på! De kostade bara 90kr så fick passa på då de inte finns i butik. Så det blev att beställa på Internet :) Jag måste rekommendera dessa böcker till alla barnfamiljer, stora som små, för de är jätte bra och kul att läsa.


Så skönt, Johannes jobbar bara tills torsdagen denna veckan eftersom det är midsommar på fredag :) Så blir en kort vecka. Måste också tillägga att jag längtar lite faktiskt till midsommar trots att jag varken kan få dricka någon cider eller kunna göra mycket, men jag ska få vara med min fina familj hemma hos mamma och martin och umgås med massa människor och det ska bara bli jätte skönt! Känner att jag behöver "komma ut" och träffa lite folk. 


Tur att jag inte har så långt kvar tills jag ska träffa min BM. Jag är så grymt trött och funderar på om mitt järnvärde börjar bli lågt. För det är helt sjukt hur trött jag är! Sover 9 timmar på natten men 2-3 timmar efter jag vaknat på morgonen så är jag så trött att ögonen riktigt hänger.. Ingen kul alls! Men men, får hoppas att det vänder snart :) Är ju i vecka 21 idag med! tiden går fort och halva tiden är redan förbi. Må vara andra gången jag är gravid men samtidigt är det lite spännande fortfarande :) Väntar på att hela magen ska gunga så där helt galet pga alla sparkar :P Och självklart längtar jag efter våran andra fina tjej som ligger där i magen <3 Men hon får vara kvar ett tag till! Vill ha en "färdig bakad" bebis ;)


Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar