Pages

6 juni 2012

Jag kommer få hjärtinfarkt snart!

Olivia är totalt livsfarlig! Hon gjorde mig så himla rädd! Johannes kommer springandes från köket med henne och jag ser att det typ runnit någon vit sörja från munnen på henne (Typ kornigt som det blir om man suger på en värktablett)

Sen tar han ut något runt och vitt ur munnen på henne och jag kände bara hur hjärtat stannade totalt! Såg precis ut som en tablett och jag började funderar på vad det kunde vara och vart hon kunde fått tag i den. Vi har nämligen alla värktabletter i överskåp i köket för att Olivia just inte ska kunna få tag i dom på något sätt.

Men sen kom Johannes på att det var vattenfärg hon hade i munnen. Hon har en palett med vattenfärger hon brukar få gå runt med och låtsas målar på allt hon ser :) Hon har aldrig försökt äta färgen på något sätt. Men i alla fall så var jag fortfarande jätte rädd speciellt eftersom hon skrek som en stucken gris när vi tagit ur den ur munnen. (Dock var hon bara trött)

Men vi fick tag i giftcentralen tillslut och då berättade dom att det var ingen fara med vattenfärg för barn. Det är riktig "konstnärs färg" som är farlig då den har pigment i sig som är giftiga. (Pigment för bättre färger helt enkelt) men i alla fall så blev jag jätte rädd men nu sover Olivia trots allt kaos som var.

Usch, mammas hjärta, blir så orolig att hon skulle fått i sig något farligt :(

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar