Pages

20 dec. 2011

Första dagen

Ja då är första dagen av kaos i princip avklarad :) Detta ska avslutas med en pizza bara för att vi inte orkar laga något mat! Ska ju ändå göras på fredag tills man storknar.

Olivias tänder kommer mer och mer :) Stackaren vad ont hon har dock. Men nu har vi i alla fall fått sova i 2 dagar :D Sovit som en gud har hon gjort! Men tänderna har ju brutit igenom så gör nog inte lika ont nu. Men hon bajsar konstant och sådant så nja, ont har hon fortfarande.

Imorgon ska vi till Ullared! Det ska handlas julklappar till förbannelse! Haha men ska bli nice ändå ^^ Man kan typ spara ihop ens shopping sug ett år så åker man dit och sen vill man inte gå i affärer på en månad xD Haha men så är det! I alla fall så har vi en suuuuuper lång lista med saker vi kan köpa till Olivia. Så känns nice att man inte bara åker dit och har ingen aning utan vi har en ide redan liksom. Får se vad det blir ^^ Men förut när vi var och handlade mat så kom jag på vad jag ska köpa till min ömma moder i julklapp ;) Haha jag vet faktiskt att hon vill ha det så hoppas innerligt att hon inte köper det själv nu innan Oo Men men, då tar jag den så får jag la komma på något annat i sista minuten till henne :P

Förresten så köpte vi en jätte fin klänning Olivia ska ha på sig på jul men tyvärr så hade jag inget batteri i kameran när jag skulle ta bild så får ta i morgon när jag ändå handlar mer.

Suck nu blir det mycket sen kring jul.. Julaftons morgon ska vi till Johannes föräldrar och äta frukost och sedan dela ut lite julklappar och allmänt ha det trevlig för att senare dra iväg till min mormor och fortsätta firandet där! Då kommer tomten till Olivia igen och då får hon maaassa paket ;) Först i sin generation så såklart blir hon ju lite extra bortskämd. Första barnet för oss också så blir ju extra mycket schafs till henne från oss.

Sen blir det juldagen. Då ska vi hem till min farmor som ganska random ringde. Så då ska jag med familj och min syster med pojkvän åka dit och umgås och förhoppningsvis äta lite.
Så då var den dagen borta med.

Sen blir den annandagen. Då blir det kaos hos Johannes föräldrar igen! Då kommer tjocka släkten och ska fira jul! Så då ska vi åter igen äta mer julmat, dela ut mer julklappar och äta mer julgodis. Tror vågen kommer sluta på +10kg... xD

Sen är förhoppningsvis julkaoset över. Då blir det mellandags-rea då man köper alla julklappar man inte fick ;) och sedan nyår! Den firas btw hos mats med min moder m.fl precis som förra året. Blir ju ingen större skillnad på förra och detta året för då var man gravid och detta året så har man en 1-åring att ha hand om ^^
Suck helt sjukt.. Min fina älskling som jag fick alldeles nyss är snart 1 år Oo Tiden går fort och önskar att jag tagit ÄNNU mer bilder än vad jag gjort. (Fotar henne jämt och ständigt men ändå xD)

Ja, min fina tjej, mamma älskar dig! <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar