Pages

17 dec. 2011

Tuuuuusen saker som ska göras..

Blä allt har känts stressigt och jobbigt ett tag nu. Först har man trott att allt ska gå som på räls men så kommer det något som bara förstör allt. Precis allt! Men i alla fall så vet jag att de kommer lösa sig nu, även om allt blir tajt och jag kommer vara helt slut efter den här helgen som kommer.

Men nu, nu tar jag det bara lugnt! Vill inte göra någonting ett tag nu så när det väl är dags, ja då får jag allt gjort! Så veckan kommer blir stress stress stress!

Tisdag: Till stan handla julmat (Ber till gud att inte potatisgratängen jag vill ha är slut som förra året) sen så kolla på skor till mig eftersom mina har gått sönder. = tar hela dagen.

Onsdag: Till Ullared för att köpa alla julklappar! I alla fall alla vi kommer ihåg/får tag i. Så detta kommer verkligen ta hela dagen! Vi ska också köpa födelsedags presenter till Olivia med eftersom det inte är så långt tills hon fyller år efter den här månaden så lika bra att göra allt på en gång.

Torsdag: Andas ut lite (förhoppningsvis) se om det är något vi glömt köpa, vilket det antagligen är -.- Så då blir de tillbaka till stan i sånna fall. Annars så ska jag slå in julklappar, julbaka och städa städa städa så allt är rent.

Fredag: Dagen innan jul. Ska hjälpa min mormor att duka upp och göra i ordning inför julafton då halva släkten kommer och det blir fullt ös. Ska också steka en maaaaaassa köttbullar (gör nog kanske egna detta året.. får se!) och göra potatisgratängen. Sedan så ska vi spela bingolotto! Det är ju uppesittar-kvällen :) Så det blir kul! :D

Sen så är det den "stora" dagen :) Olivias första jul! Kameran ska vara laddad och tuuuuusen bilder ska tas! Suck vart och kollat massa i affärer efter en klänning Olivia kan ha på jul och hittat massor. Men först så ska vi se nere i ullared. Måste köpa kläder i största allmänhet till henne nu. Hon har 2 par byxor som fortfarande passar Oo Hon har spurtat iväg på längden. Så blir massa stl 80-86.
Men jaja! Så är det.

Ja just det! Olivia har sovit såååååå dåligt de senaste men idag upptäckte vi att hennes 2 framtänder där uppe är på väg ut  nu :) Så lagom till nyår så kanske hon har 4 tänder! :P Min stora tjej <3
Men nu ska jag umgås med familjen och det mycket griniga bebisen.

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar