Pages

4 dec. 2011

Julgran?

Pratat på om vi skulle sätta upp julgranen redan nu så den får vara uppe länge nu när det är Olivias första jul och allt. Men klockan tickar och snart (ganska i alla fall) måste jag till jobbet igen.. Ledig på tisdag iofs men de är inte riktigt samma sak. Vill sätta upp den på advent!

Men annars så är de ju så himla tidigt med.. Hm hm, blir typ först med att göra de i sådana fall :P Men det kanske inte gör något? jaja ledig nästa söndag med och då är de ju typ 2 veckor kvar tills jul.

Annars så känner jag stressen växa. Vi har inte köpt någon julklapp än. ingen. Vi väntar ju på skatteåterbäringen så vi kan åka ner till Ullared, gekås, och köpa allt på en gång. Men det blir ju bara mer och mer folk ju närmare jul man kommer och jag vill egentligen inte åka ner om det är insane med människor med Olivia i vagnen. Samtidigt så vill jag ha med Johannes och så eftersom han har mer koll på sin familj liksom än mig. Beslutsångest! Kan inte heller lämna Olivia hemma med mamma eller någon av 2 anledningar.

1 - Hon kan inte somna utan mig eller Johannes.
2 - Jag vill inte.

Ja så bekymmer i alla fall. Men senast vi var där nere med Olivia var de ju sjuk kö in och ganska mycket människor och då gick det ju bra. Men inget är som innan jul.. Så rädd att om vi åker ner så kommer någon j*vla kärring och kör in i Olivias vagn med kundvagnen eller något.. Dom är ju inte direkt särskilt försiktiga eller tar hänsyn. Usch det hatar jag med Ullared och Jul.

Men annars så ska jag in och jobba 2 timmar idag. Ska se till att stänga m.m efteråt eftersom min arbetsgivare måste dra tidigare för sitt jobb :) Så ska bli spännande! Sa till henne igår att hon får skriva en lista över allt jag ska göra xD Annars får jag det aldrig gjort! Men som sagt, lite nervös och det ska bli spännande :)
Gick över förväntan bra igår :) Lite kaos med ett par som hade bokat och druckit för mycket så när de skulle betala blev det kaos. Men det löste sig tillslut! Som tur var.

Men nu ska jag gå och byta blöja!

Ciao ciao

1 kommentarer:

Anna sa...

Åh det är ju så jobbigt med alla stressade människor som man ska trängas med i butikerna, och nu blir det väl bara mer och mer folk för varje dag som går :/
jag är nog klar med julklapparna. tror jag... Har kanske en eller två kvar?!
Ha en bra dag.

Skicka en kommentar