Pages

17 juli 2012

Aj vad jag har ont!

Min stackars, arma fötter! Dom gör så fruktansvärt ont :/ Men nu så är hela lägenheten städad äntligen! Allt förutom fönsterna. Hittar nämligen inte min gummiskrapa för att putsa fönsterna :S Men imorgon ska vi iväg och köpa nytt dusch-handtag + slang för det är 1 av mina hjärnspöken. Trots att jag skrubbat rent allt i duschen m.m så känns det snuskigt att använda någon annans dusch grejer. Så då ska jag passa på att köpa en gummiskrapa :) Men dock kommer jag inte orka göra något åt fönstren förrens vi faktiskt flyttat. Kommer ju ändå behöva dammsuga, skura m.m sen när vi sprungit färdigt med möblerna.

Men nu är det inte långt kvar! Skönt :) Känns sån lycka över hur vi denna flytten, till skillnad från förra gången, att vi fått prata med personer som klarar av att trycka på enter-knappen på de olika kundservice ställena vi ringt.

Elen ringde vi idag och hon skickade ut en gubbe direkt till oss som fixade med elen så 1 timme efter vi ringt så var det klart! Vi behövde inte göra någonting :) Dessutom så fixar hon så att elen är igång i denna lägenheten tills 1:a augusti så vi inte behöver stressa med att städa ur denna ^^ Sen så bredbandet, ja vad kan man säga? Förra gången gick vi utan internet i över 1 månad och fick dessutom inte kompensation för det! Men denna gången, ja då så sa han direkt att han skickar ett tillfälligt bredband (typ dongel) helt gratis till oss och sen så kommer en tekniker hem till oss den 26:e och fixar det riktiga internetet! Jag är riktigt överraskad kan jag säga :P Vi har ju samma bredbandsbolag som vi alltid haft och både flytten till huset och till denna lägenheten har vart segt för vi har fått prata med, ursäkta mitt ordval, miffon som tycker det är svårt att knappa lite på datorn trots att det är deras jobb -.-

Skönt är det också att mamma passar Olivia på lördag så vi behöver inte oroa oss om henne utan det löser hon så hämtar vi henne sen på kvällen när vi är klara :)

Olivia lärde sig ett nytt ord idag! Hon sa "sitt" till hunden! Så nu kan hon säga det med ^^

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar