Pages

10 juli 2012

Jag har packat och "dött" idag..

Jeej, igår var vi och hämtade lite mer kartonger inför flytten så nu har vi faktiskt börjat packa :) Packade ner allt som fanns i bokhyllan (typ böcker, filmer, papper m.m) och så tog vi även våra bänkar som senare ska stå i sovrummet. Riktigt skönt att ha börjat faktiskt ^^ Blir inte så mycket när det väl är dags :)

Så nu är jag taggad till 1000 på att flytta! Men vårat sovrum är fyllt med kartonger som vi försöker gömma där så man ändå kan leva ganska normalt och fritt i resten av lägenheten.


Men det hände en liten incident idag så gjort att jag vill flytta ännu mer. Det är ju såhär att den här lägenheten vi lever i har ju 0 ventilation typ. Inget nytt, men det innebär att det blir väldigt varmt hela tiden. Vi ligger på en snittgrad runt 30+ här inne konstant. Jag har inte bott hemma sen många år tillbaka men ändå, har jag aldrig någonsin vart med om problem kring det här med "röt-månaden". Den verkar ju för övrigt komma ganska tidigt i år. Men i alla fall så dog jag lite inombords idag när jag kommer ut till köket, (som jag nyss var i) och ser hur katten leker med något på golvet som jag först trodde var riskorn som trillat ur komposten på något mystiskt sätt eftersom vi inte har ätit ris på typ minst 1 vecka. Men kommer närmare och inser att längs hela kanten vid kyl,frys, spis, diskho och där vi slänger skräp m.m är fyllt med vita "riskorn", som rör sig.


Att jag inte skrek rätt ut! Fy F*n säger jag bara! Vi hade alltså drabbats av fluglarver i våran kompost som Johannes skulle bytt igår/imorses men hann inte. På den lilla stunden har alltså flugägg kläckts och var överallt.

Så jag känner bara hur det kryper i hela kroppen i och med att jag får springa ner med hela sopkärlen ut på trappen och sedan dammsuga upp dessa äckliga varelser. När dom sugits upp så var det bara att börja gå igenom allt som stod där inne i det skåpet där komposten stått samtidigt som jag lämnade dammsugare igång så de äckliga kräken inte skulle kunna ta sig ur den.

Efter att gått igenom allt så slängde jag hälften av allt som fanns där under, så som skurhandskar som dom kan ha krupit in i m.m. Dammsugarpåsen kollade jag i med. Larverna hade överlevt en jätte varm dammsugare med det vakumet etc. ÖVERLEVT! UUUSCH igen bara! Blev snabbt att springa ut med den också.

Nu har jag påbörjat saneringen av heeeela köket. Jag struntar i om dom är borta nu och jag har tagit bort allt som dom kunnat finnas i. Det kryper i kroppen på mig av vetskapen att dom legat på mitt golv, i mitt skåp och i min lägenhet. Jag behöver städa allt bara. Sen, så ska jag duscha hela familjen med! Blä säger jag bara :(

Läste lite hemsk fakta med. 1 fluga lägger ca 100ägg åt gången och de kläcks på bara 1 dag :( Mår dåligt av det där faktiskt! Det är också kompost "saften" som flugorna vill lägga sina ägg i och givetvis hade våran kompost hunnit börja rinna.. Bara för att det är så j*vla varmt i våran lägenhet hela tiden -.- Jag hinner förövrigt inte äta upp mitt bröd från att jag köpt det innan det börja mögla. Och då har vi det inte i skafferiet pga det inte är isolerat. Så på vintern blir det jätte kallt där inne, och på sommaren gör varmt.
Utan på diskbänken ligger det typ och det hinner ändå mögla. Då hoppas jag ni förstår hur sinnessjukt varmt det är hos oss. Folk kan ha de varmt, men vi har bastu utan att kunna göra något åt det.

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar