Pages

16 juli 2012

Fullt ös!

Idag så var vi hos MVC igen och mätte magen :) första gången mätte hon 24cm på SF-måttet och andra gången 23, så vi skrev in 23 i alla fall. Sen så visste vi ju om att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden när moderkakan ligger i framvägg, men återigen så var våran lilla tjej i magen alldeles exemplarisk! BM hittade hjärtat direkt :) Hon låg och poserade med ryggen så fint så ;)

Ska börja äta järntabletter dock. Som jag också misstänkt tidigare! Mitt värde var bra men depåerna i kroppen är helt slut och det är ju därför jag har dagar och perioder där jag är så grymt trött! Ska äta varannan dag dock istället för varje :) Det är jag minsann glad över!

Idag så väntar vi på att vi ska få tag i Stig, som han heter, våran hyresvärd. Ska skynda på honom lite och fråga om han har tid att fixa till elen idag så jag kan städa färdigt någon gång och börja flytta över grejer. Hans telefon var avstängd för tillfället så antagligen sitter han i möte. Men Johannes ska ringa honom lite senare igen.

Jag och Olivia ska packa lådor idag! Nu ska jag se till att få ner allt från badrummet i en låda och sen så allt i Olivias rum med. Om vi orkar så ska vi också försöka börja packa ner lite kläder med. Behöver ju inte liksom alla våra kläder framme.
Så skönt att vi faktiskt ska flytta strax! <3 Åh, vad jag längtar! Kunna ta lite roligare promenader med Olivia och så med. Gå och titta på hästarna i stallet som ligger alldeles intill oss. Även om hon egentligen skulle kunna kolla på hästar när som helst nu med, men blir lite lättare i alla fall! Men sen så har vi badhuset med. Kunna gå dit bara vi 2 och bada och mysa lite ^^ Ska bli skönt!

Igår ringde vi bredbandsbolaget med. Senast vi flyttade så hade vi ju väldiga problem med att vi inte fick internet på över 1 månad och det är inte så roligt när man har räkningar som ska betalas! Men nu så skulle de skicka en dongel eller något sådant redan nu i veckan så kommer vårat internet "flyttas" på lördag. (De förs in på lördag men någon måste komma och fixa i uttaget först eller något igen..) Så imorgon ska vi ringa elbolaget med. Så de flyttar våran el till lägenheten på lördag.

Men nu ska jag gå och byta blöja igen för det luktar som det hänt en Olycka :S
Ciao ciao ;)

2 kommentarer:

Madde sa...

Kika förbi här :) visst är det på tok för långt mellan besöken har mitt nästa 16/8 o har ju bara varit där i april för inskrivning.. Skönt att alla värden såg bea ut, förutom järnet då ;)

Ronja sa...

Ja verkligen! Men nu är det bara 5 veckor tills nästa! Så det blir ju bättre ;)

Skicka en kommentar