Pages

15 juli 2012

MVC!

Imorgon ska jag till min BM igen ^^ Går också in i vecka 25 och var senast där i vecka 10! Så det var ett tag sen. :) Klart, nu när jag väntar andra barnet så frågade hon mig om jag ville ha något tidigare och jag känner ju liksom att det spelade ingen roll. Hon börjar ju inte mäta magen förrens i vecka 24 som tidigast ändå så då kan man liksom lika gärna strunta i det där mötet man har mellan vecka 16-20.

I alla fall är jag lite nervös! Som vanligt är det vikt ångest. Går jag upp för fort? Hur ska jag försöka hålla nere vikten ännu mer då? Etc etc.. Nojja som man alltid har när man går upp i vikt såhär när man är gravid. Man ska ju liksom gå upp i vikt men samtidigt så blir man så nervös att det går för fort!
Denna gången verkar bli som när jag väntade Olivia. Istället för att gå upp i slutet, som de flesta andra gör, går jag upp i vikt i mitten av graviditeten för att sedan stanna av. När jag väntade Olivia gick inte jag upp över huvudtaget från december månad tills Olivia kom :) Vilket är typ 6-7 veckor, så ja.. jag gick 5 dagar över tiden så fråån v 34 ungefär gick inte jag upp mer. Om det blir på det viset lär jag gå upp mindre denna gången än förra!

Jaja, jag har i alla fall ångest :P

Imorgon så ska jag försöka packa massa lådor med eftersom jag inte gjort det idag över huvudtaget. Vi har bara tagit det lugnt och det har vart niiiice ;) Fast Olivia, som är van vid massa fläng som det vart det senaste, ja det har vart gnälligt om man säger så.. "- Mamma, mamma, mamma, mamma, mamma..." och då säger Johannes, "-Gnäll inte på mamma utan säg pappa istället" då svarar Olivia enkelt men lite skrik dessutom, "-NEEEEJ!"

Så ja.. Så där roligt har vi haft det..

Igår var vi på Hönö igen <3 Åt min älskade räkmacka och det var riktigt mysigt eftersom Johannes hela familj var där och hade sin husvagn där :) så ja, där var vi ^^

Men nu ska jag snart sova, först bara spela lite ;) Ciao ciao


0 kommentarer:

Skicka en kommentar