Pages

31 juli 2012

Massa beställningar!

Nu har jag minst sagt lite jobb framför mig. Ska i veckan hinna baka 50bullar, äppelpaj och 3 tårtor! Samtidigt som Johannes passar på att jobba eftermiddag ;) Aja, får väl se hur detta blir!

Idag är en sån där dag då jag känner att motivationen för att ens lyfta ett finger är lika med 0. Johannes är snäll och söt som diskar nu åt mig i alla fall innan han ska iväg till jobbet men fortfarande så hade jag behövt dammsuga, dammtorka allting, skura, tvätta och bada Olivia. + jag hade behövt börja med bullarna eftersom Johannes bröder behöver dom snart och jag kan inte baka alla på 1 dag utan måste dela upp det och göra hälften ena dagen och andra hälften nästa. Eller det är ju klart, jag kan baka allt på en dag, men det kommer ta timmar och sen så orken att hålla igång också :S Med en gnällig bebis dessutom. Nej, får bli att ta mig lite samman nu under dagen och göra det mesta så får jag ta kvällen till att inte göra någonting.

Annars har vi en liten krock. Tårtorna ska vara till Johannes halvbrors sons dop :P Och det är på söndag vilket vi totalt glömt bort. Men blev påminda idag som tur var ;) Och den dagen hade vi bokat in en hel dag på liseberg med min familj eftersom min storebror passar på att fylla år nu. Så nu står vi i kvalet över hur vi ska göra. Det är ju ett par personer som det ska passa för etc. Aja, min moder får ta hand om detta ;)

Nej nu måste jag lägga Olivia som är dödstrött!

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar