Pages

12 juli 2012

El...?

Igår var jag, Therese, Johannes och Olivia i den nya lägenheten och påbörjade flytt-städningen :) Kräsen som man är, så ska det ju göras noggrant. Jag kan leva i min egna skit, men flytta in i en vars någon annans smuts finns i, nej usch! Så efter 2 timmar så var jag fortfarande inte klar med köket. Utan ska dit nu idag och fortsätta :) Idag ska vi dessutom försöka vara där lite längre då vi kanske ska lämna Olivia hos sin mormor så Johannes kan hjälpa till med.

Dock har jag ett bekymmer. Vi har ingen el i lägenheten Oo Något som även förundrade våran hyresvärd. Men idag så ringde Johannes honom på jobbet så när vi kommer dit ska han förhoppningsvis fixat detta :) För elen var påslagen i lägenheten, men det hände inget :S Så måste nog vara något med centralen i huset och just våran koppling dit.

Men som sagt är det förhoppningsvis fixat när vi kommer dit. Idag har jag nämligen tänkt att jag i alla fall ska hinna klart köket och sen de båda badrummen. Men där inne behöver jag ljus! Finns ju inga fönster dit in. Annars så verkar allt super! Längtar som en galning tills vi flyttar in! Men inser ju själv att det kommer ta sin tid eftersom Johannes jobbar eftermiddag nästa vecka, så kan ju bara åka dit en stund på morgonen och lämna lite lådor m.m. Får se om vi kanske fixar in oss nu i helgen ändå, fast det blir dåligt med tid! Men bara allt kommer in i lägenheten så man har alla möbler där och kan sova, så kan ju jag möblera själv :)
För kunde jag skotta snö var eviga dag när jag var höggravid med Olivia utan att hon kom, ja då ska jag nog  kunna flytta möbler :P Längesen det var så mycket snö som den vintern!

Suck, det kommer svida i plånboken ett tag framöver! Så mycket små saker till inredningen jag vill köpa.. Får bli att jag köper lite varje månad och sen så får jag väl önska mig i födelsedags present ;) Vet redan vad jag vill ha av mig själv dock, En frisk fin bebis som inte går över allt för länge. Utan vill gärna ha den presenten i förskott ;)

 Men nu ska jag laga färdigt maten så min kära älskling får i sig lite mat innan vi måste åka :) Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar