Pages

30 juli 2012

Dåligt, jag vet.

vart dåligt med inlägg men det har vart mycket nu! Olivia har sovit typ 4 timmar allt som allt i natt. Antingen är det tänder som är på g igen eller så har hon ont i magen. Kan gissa på att hon kanske inte klarade av tacosen som hon fick smaka på igår.

Men annars igår så var vi i stan och jag var inne på Indiska och fick handla lite :) En fin löpare till vardagsrums-bordet och två fina ljushållare som hänger i sovrumsfönstren :) Allt är fint fint och jag känner att livet flyter på rätt bra nu ^^

Olivia har nu sovit 3 timmar på dagen i streck så nu ska hon förhoppningsvis inte sova något mer idag och sen så hoppas vi på en natt som inte är likadan som den som var alldeles inatt.

Johannes är och jobbar nu och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på här hemma. Vädret är dåligt och jag är så grymt trött! Men får väl ta mig samman efter en kopp te och ta en promenad med henne bara för att jag själv behöver det :P Haha förstår inte varför jag är så nojig om min vikt. Jag har ju egentligen inte gått upp särskilt mycket och jätte lång tid kvar är det inte. Men det är väl bara de faktumet att man vill inte gå upp alls. Jag var ju minst sagt inte pin-smal innan graviditeten och då hoppas man väl på att man ska stå stilla trots man växer på magen och typ hoppas att det försvinner från kroppen istället. Dock vet jag ju att så stor, för att det skulle kunna fungera så på mig, det är och var jag inte :)

Jaja, så kan det vara! På tal om vikt m.m så har jag funderat myyycket kring det här hur jag ska göra när bebisen kommit. Jag vill ju liksom ta mig tid till att fixa till mig själv och gå ner i vikt och trimma kroppen så att jag blir nöjd och jag känner faktiskt motivationen till det också! Men hur ska jag göra är frågan.. Vill börja nästan direkt men de 3-4 första månaderna har jag inte särskilt mycket till liv. Lill-tjejen i magen kommer ju ta upp all min tid. Eller snarare så kommer hon ta så mycket tid att jag inte hinner dra iväg för att träna eller något sådant. a
Så då funderar jag på om jag ska börja med diet direkt. Men då finns ju risken att amningen inte kommer fungera :S Men ska man ta risken att den kanske inte fungerar eller ska jag äta som vanligt med försöka dra ner på allt, så som pasta, ris och potatis? Hm, lurigt det där!

I alla fall har jag bestämt mig. Efter denna fina tjejen så blir det att ta mig tid till mig själv. Jag ska plugga färdigt och bli nöjd med mig själv och sen, efter det, då får vi se vad som händer :)

Gud vad skönt det ska bli när plugget kommer igång. Har inget att göra på dagarna :P Haha, när jag väl pluggar gnäller jag över att det är massor som måste göras och nu så gnäller jag om att jag inte har något ;) Att man aldrig är nöjd!

Men lovar! IDAG kommer bilderna! Ska lägga upp och ta några nya också :)

Måste dock berätta och återigen tacka, för Olivia har fått massa fina nya kläder av sin mormor som först hade beställt byxor, leggins och 2 tröjor till Olivia och sedan också handlat i Ullared - gekås åt henne :) Där fick hon en klänning, ett linne, en t-shirt, byxor, en drömmarnas trädgård film till och, det som antagligen uppskattats mest, en dockvagns sulky :) Haha hon kör runt sin gosenalle och "timmy" i den hela tiden ;) Super tycker hon!

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar