Pages

16 apr. 2012

Jag blir så arg!

För er som inte spelat LoL aka League of ledgens, kommer ni nog inte förstå mycket av det här inlägget. Men det handlar om att i spelet så måste man göra olika saker beroende på vilken roll man har. Om man vill kunna vinna måste alla göra sin roll och spela olika "gubbar" som kan göra olika magier, eller attacker och den här personen vägrade göra just sin sak.

Till er som faktiskt spelat lol!

Jag spelar med en kille som var ww jungeler. Han springer runt i jungeln och vi på bot räknade inte med någon gank så där jätte early. Men! Tiden går och vi blir gankade av lux och mf bot och behöver att han kommer och gankar då vi campade våran turret men dom kastade bara in prison och alla sina range spells trots att vi stod bakom turreten och på så sätt dödade oss utan att ta stryk själva från turreten. Men enligt honom så kunde han inte göra det! Tänk er nu att dom står alldeles intill vårat torn och bara bankar på oss, men risken fanns ju att han inte skulle få en kill så nej, han vägrade komma.

 Det var inte bara våran lane, utan överallt. Enligt honom så skulle han hamna bakom deras ww i farm om han sluta jungla non-stop. Först, jag har junglat själv och vet att man dödar alla sina minons ganska fort och får vänta på att dom spawnar ibland och då brukar man ju ganka. Så min fråga, vad gjorde han undertiden han fick vänta? Eller har han vart så långsam att han hela tiden haft något att ta? Jag gråter floder oavsett!

Så för första gången så gjorde jag det mest omogna man kan göra, jag ställde mig i basen och gjorde som honom. Hjälpte inte till. (Vill tillägga att vi var 5-manna pre-maid och satt i skype) Så ni kan ju tänka er att diskussionen var livlig. Men ja, då var det helt plötsligt inte så skoj att spela när inte ad-carry hjälpte till också.

Ja, vi förlorade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar