Pages

21 apr. 2012

"ny vecka"

Nu är vi inne i vecka 13! Är hur lycklig som helst eftersom missfalls risken nu är betydligt mindre än bara förra veckan! Magen växer och oj vilken skillnad det är från förra graviditeten! Dessutom så har jag ju inte så långt mellan mina så det har antagligen ökat på det hela med :)

Men magen växer verkligen snabbare denna gången. Skulle nog säga att det fortfarande ser ut som en godis magen men nu skulle nog de flesta misstänka att det faktiskt är en bebis magen :) Grymt skönt när jag slipper gömma mig i massa pösiga kläder ;) Just nu tar jag på mig allt som är jätte stort bara för att gömma magen xD Men snart kan jag istället visa upp den ^^

Idag har jag inte gjort någonting! Oj så skönt det har vart! Har små städat lite men det är allt. Tänkte sätta mig och göra lite mer arbeten sen. Man får lite mer motivation nu när man inser att det inte är mycket kvar som måste göras :) Riktigt härligt!
Ska strax mata Olivia som nyss vaknade efter sin lilla power-nap och så ska vi åka och handla lite mat. Det uppriktigt ekar i frysen nu, så måste handla lite :)

Annars så har jag börjat fundera på om jag kanske känt bebis buffa lite :O Inte det där vanliga tarm knaset man känner utan har känt som små fladder som sitter mycket längre ner på magen! De säger ju att det ska vara lättare att känna bebis andra gången eftersom man vet hur det känns, men jag har ingen aning xD har känt det någon gång en dag och sen kan de gå 2 dagar till och så kommer det igen. Ja, jag vet inte, vill gärna tro att det är bebis men det är ju svårt att säga :) Om 2 veckor ska vi boka ultraljud <3 räknar ner ;)

Har bokat möte med syon med. Satt och funderade på vad det är jag ska läsa nu när de ändrar om alla kurser så måste prata med henne. Är ju kluven med om jag ska läsa nu till hösten och våren. Så ska be henne skriva ner allt som hon tror jag måste läsa så jag ser hur mycket det är. Blir det för mycket så väntar jag nog 1 extra år med att söka till utbildningen. Samtidigt vill jag inte det då det kostar ju pengar att gå och vänta på det viset, alltså jag menar det att jag drar ju inte in några stora pengar på det. Men samtidigt är det skönt för då kan jag vara hemma med Olivia 1 år till innan hon måste börja på dagis och jag studera distans med den lilla bebisen hemma. Han/Hon kommer ju nästan vara 1 år om jag väntar 1 år till men vill inte sätta en sån liten på dagis egentligen, men vi får se hur situationen ser ut.
Mest orolig är jag över om jag pluggar nu till hösten och våren, är att jag inte kommer orka. Det är ju ganska krävande att ha en liten bebis hemma och inte få sova m.m på nätterna och sedan på det studera.. Vet inte hur jag ska göra :/ Får prata med henne så får vi se hur det blir :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar