Pages

5 apr. 2012

Påsklunch

Olivia sover, Johannes steker köttbullar och jag fick fly till soffan i vardagsrummet efter att typ spytt så fort jag kände lukten av diskmedel (Johannes diskade först) blandat med köttbullarna. Men men, längtar tills dessa veckor är över så jag slipper må så dåligt! Att graviditeter inte behöver vara desamma håller jag med om! Förra gången mådde jag ju illa men denna gången, gravid-illamående har fått en ny innebörd.. Klarar inte av vissa lukter, vilket jag inte hade några problem med förra gången alls.

Men här hemma ska det i alla fall bli lite påsklunch :) det blir potatisgratäng med köttbullar och rödbetsallad :) Ska bli mumma faktiskt! Påskmust till blir det också såklart för dom "stora barnen" ;P Olivia får sitt vatten eller mjölk som vanligt :)

Idag var jag och skrev ut lite papper i åsbräcka och när jag gjorde det så glömde jag ju skriva ut påskteckningarna som jag och Olivia skulle måla idag :( Tråkigt faktiskt. Men istället får det bli att måla lite fler ägg som jag inte tömmer på innehåll utan kokar så kan vi ta med dom på lördag när vi ska äta påskmat hos hennes mormor. Hon tycker det ju va så himla roligt att måla så får ju göra det liksom ^^ Kanske ska ta och ringa min mormor och kolla om hon är hemma något idag så kanske vi kan skriva ut några sånna hos henne istället :) Hade vart skoj! Hittade massa olika. Några mer klassiska i utseendet men också några med Nalle puh motiv som var påskiga ;) Får se hur det blir.

Annars så måste jag återigen skriva arbeten och arbeten. Måste också börja plugga på tentan. 24sidor med frågor är det som jag måste kunna svara på Oo Kul liv.. NOT! Men som tur är många utav dom lite tänka själv frågor. Etiska frågor liksom. Tror också jag kan sålla bort alla frågor som hade med trollhättans kommuns hemsida men ändå plugga på vilka typer av anstalter och stödhem m.m det finns här. Så jag får försöka skriva en lista med alla typer av handikapp eller nedsättningar av något slag som står med i frågorna och sen skriva ett sorts stöd minst på alla.

Aja, tror det känns värre nu än vad det är. Det är ju inte heller helt kört om jag inte klarar den. Då kan jag få göra om så det är ju tur! :P

Men nu ska jag gå och ta maten innan den bränner i ugnen!

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar