Pages

2 apr. 2012

Påsk-pynt!

Idag så har vi påskat oss lite här hemma :) Vi har plockat ris som vi gjort ordning Så nu ser det riktigt fint ut här hemma :) Som jag sagt tidigare så har väl vi aldrig firat påsk direkt själva utan snarare bara åkt på påskmiddag och gett oss själva ett påskägg :P men där går nog gränsen. Men som sagt så gör vi nog inte mer än så faktiskt :)

Men nu när vi har barn så tänkte jag att vi faktiskt kanske skulle göra lite i alla fall för det är roligt liksom :) Så jag och Olivia målade ägg och gjorde i ordning riset. Blev grymt förvånad över hur duktig hon var Olivia! Hon visste precis hur man skulle göra. Först doppa penseln i vattnet, sen i färgen och sen måla på ägget ^^ Blir så stolt över henne ;P Men efter ett tag så orkade hon inte mer utan då skulle hon bara måla med vatten på ägget :P Då fick jag hjälpa henne lite :P

Men 3 ägg orkade hon måla, och 1 teckning som sitter på kylskåpet :) Sen så fick jag måla det sista men det gick så bra så ;) Fick jag också ge efter för min artistiska och kreativa sida xD Haha den blev jäääätte fin ;) Nooot :P

Men någon annan dag har nu i veckan tänkte jag vi skulle måla påskteckningar som hon kan ge till sina släktingar :)

Måste också komma ihåg att köpa något roligt att lägga i Olivias påskägg med! Blir inget godis här inte när man är liten bebis ;) Haha men förra året fick hon kläder i sitt påskägg från mormor så vi tänkte väl köpa någon leksak och lägga i. Antagligen kommer hon tycka ägget är roligare än leksaken xP hade inte förvånat mig över huvudtaget :P

Men till Game of Thrones, Det var episk. Det är allt jag säger.

Aja måste få tummen ur och göra lite mer skolarbete nu men åter igen så finns inte min motivation här.. Fast det jobbiga är bara att leta upp det i böckerna. När det är gjort är det ju bara att skriva och då brukar det flyta. Får väl lyfta på mig själv från soffa och få det gjort ;)

Ciao ciao



0 kommentarer:

Skicka en kommentar