Pages

9 aug. 2012

Tv!!!

Åh vad jag har längtat! Idag fick vi bukt med våran tv så nu kan vi titta på tv-kanaler <3 Är ju så att vi har bara haft dvd´n att använda eftersom när vi kopplade in tv´n och boxern m.m så fick vi det inte att fungera. Inte heller att koppla det rätt in i tv´n men igår så såg jag till att klippa av antenn kabeln och gjorde den kortare m.m för jag antog att det kanske var glapp i kabeln eftersom den var 100 mil för lång. Men prövade bara att sätta in den i boxern igen etc och det fungerade inte.
Men idag var min moder här och så sa hon till mig att pröva, återigen, att sätta den rätt in i tv´n och vips, så fungerade det!

Så antagligen var det glapp i kabeln + att man inte kan ha boxer här för det är liknande comhem-hus fast ändå inte. Ska prata lite med stig igen om varför man inte kan ha boxer inkopplad. För även om jag har kanalerna nu så har jag ju inte infon om vad som kommer och vad det är som går på en kanal etc. Lite tråkigt.

Annars så hade jag som sagt mamma och Martin här på besök och så fort de gick som kom Töta in en stund och drack lite kaffe medan Lovis lekte med Olivia. Hon hann inte mer än att gå innan min mormor dessutom kom också :P Så vi har haft besök hela dagen idag! Annars så sover min fina ängel nu. Vi hade sovmorgon idag och katten kom och väckte oss kl 9 imorses ;) Det var skööööönt! så hon har ju inte velat sova förrens nu typ. Det + att hon haft besök som sagt.

Men på agendan idag finns ingenting! Antagligen är vi bara hemma och tar det lite lugnt :) Det behövs ju faktiskt ibland ^^

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar