Pages

13 aug. 2012

Träning + dagis eller inte?

Igår var faktiskt jag med till gymmet och fick röra lite på mig! Haha, nu när man börjar bli stor och tung + det inte är så långt kvar så brukar man råda till att man ska lugna ner sig med träningen. Ja men då passar jag på att börja då? :P I alla fall så tog jag ju det lugnt och sitter bara på typ en spinning cykel, fast ändå inte. Man sitter helt skumt i den och sen så trampar man inte neråt som med en cykel utan man trampar framåt! Vilket jag måste säga att betydligt jobbigare! Men det var riktigt skönt faktiskt :)

Idag har vi ju på morgonen vart borta och fixat med skolan och jag har nu skrivit upp mig på en kurs till :) Tror det blir bra! Vi har också lämnat in en ansökan om dagisplats till Olivia :) Så om dagiset vi valt har plats så kommer Olivia börja dags 7/1-13 :) Tror det blir bra! Då är hon 2 år och är antagligen rätt trygg i sig själv och kan förhoppningsvis prata lite och göra sig förstådd :) Helst hade jag haft henne hemma lite till faktiskt, men om jag ska försöka läsa heltid till våren samtidigt som jag är hemma med lilla bebisen, ja då behöver jag ha någon som kan ta hand om Olivia lite. Hon kommer ju bara gå 15 t/veckan så jag kommer i sånna fall placera tiden så hon går 2-3 dagar där hon går hela dagen istället för 3 timmar här och där. Men vi får se! Allt har ju med hur hon kommer trivas och hur hon känner att det går :)

usch.. Tanken att "lämna bort henne" känns så hemsk! Min lilla bebis ska vara någon annanstans där jag inte har full koll på henne :/ Men men, hon är ju inte så liten längre och vi får ju se som sagt! Jag ska boka tid hos en syo och beroende på vad som sägs där så får vi se om jag läser heltid eller inte. Om dom förstör mina betyg i och med omvandlingen så jag helt plötsligt har massa att läsa, ja men då kan jag lika gärna läsa 50% till våren och ha Olivia hemma. Men nu har vi fixat lite i alla fall så vi är förberedda för eventuella heltids studier för min del :)

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar