Pages

7 aug. 2012

Fixa skola + Jobbintervju

Idag står det skolan på "to-do" listan. Jag ska nämligen dit och se om jag kan knipa 1 distanskurs till så jag får ihop 50% och kan få ut lite bidrag från csn den här terminen. Vill ju inte behöva ta ut mamma dagar även om jag går hemma så tänkte gör det :) Om det behövs sen så kan jag ju plocka ut lite dagar för helgerna om jag vill men i alla fall så sparar jag dagarna lite grann :)

Och Johannes, han ska på en arbetsintervju för ett nytt eventuellt jobb :) Vi får se vad de har att erbjuda! Han har inte fått reda på så mycket om det än och vad det gäller mer än att han i sånna fall ska bli brandvakt på kemikaliefabriken i Stenugnsund :) Haha låter ganska roligt men fick höra att det är nog inte så coolt som det låter :P Han ska hålla koll på gasmätare och se till att det inte blir övertryck och så för då måste han stoppa fabriken etc. aja, får se som sagt vad de säger idag när han ska dit! Hade vart skoj om han både fick det och att det passar honom! Så skönt att sånt här händer för en gångs skull! Att allt bli jätte bra helt plötsligt! Lite medvind så att säga :)

Men vi får se vad som händer här sen. Uppdaterar när jag hört lite mer om vad det gällde ;) Men nu så ska jag städa och vika kläder för det behövs göras eftersom vi tvättade sinnessjuka mängder tvätt igår! Sedan ska jag se till att ställa mig i duschen också.

Aaaaaah jag är så grymt taggad på att börja skolan igen xD Haha, sommarlovet var bra det behövdes men samtidigt så är det så skönt att börja igen och få göra lite "vuxen saker" :) Det jag gillar är också att man liksom tar termin för termin. Behöver inte känna att det är suuuuuper långt tills nästa sommarlov för det är liksom bara denna terminen och sen så får vi se vad jag läser och hur jag läser etc :) I alla fall så ska jag gå och se om jag kan få tag i en SYO idag med när jag ändå är på skolan och boka en tid med dom. (Dock inte med samma som jag hade förra gången för hon verkade hopplös och jag kände mig mer ledsen och förvirrad efter jag vart där) Ska prata med en gammal klasskamrat och vilken det var hon hade för hon verkade bra :)

Jaja, nu ska jag byta baaaajs! Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar