Pages

3 aug. 2012

Akuten..

Jaha ja, då måste vi kanske åka upp till akuten med Olivia sen. Pratade just med 1177 och vi ska ha henne under uppsikt och väcka/kolla henne 1 ggn i timmen fram tills kl 00 inatt.
Olivia satt nämligen i våran säng och lekte när hon lutade sig för mycket åt sidan och råkade trilla ur sängen precis. Så hon ramlade ner och landade på huvudet + att hon fastnade mellan våran säng och spjälsängen så hon blev stående på huvudet någon sekund innan hon trillade vidare och landade på ryggen.

Själv är jag riktigt orolig för hon skrek inte utan typ panik-andades istället när jag plockade upp henne (Vilket jag gjorde direkt iofs) så jag vet inte om hon tappade andan eller om hennes lilla huvud verkligen fick en allvarlig smäll :/ Aja, Johannes slutar kl 19 idag och det är bara 1 timme kvar tills dess. Då får han kolla vad han tycker. Om hon verkar lite annorlunda. Jag tycker ju att hon är lite för trött och seg (Fast klockan är rätt mycket) och hon ville inte ta vällingen direkt när jag gav henne den alldeles nyss + att hon håller sig för huvudet som att det gör ont.. :( Men det kan vara mina mamma känslor som över analyserar allting. Bättre att pappa får komma hem och ta en kik :)

Om han också vill åka upp så gör vi nog det. Lika bra att åka dit en gång för mycket än att stanna hemma massa timmar så är hon faktiskt dålig och något händer!

Min fina lilla tjej.. Blir så ledsen när sånt här händer.. Ändå brukar Olivia slå i huvudet ordentligt så vi är väl "vana" med otäcka fall men inget är i klass med detta :/ Går inte att beskriva! Första tanken som slog mig, verkligen på riktigt första tanken så fort jag såg henne, var att nu bröt hon nacken. Det kändes som att det inte var något snack om saken! Eftersom hon typ fastnade stående på huvudet.. :( Gillar inte heller att hon inte skrek. För visst att hon inte brukar skrika när hon ramlar och så men när hon slår sig ordentligt så blir hon ju alltid ledsen. Men denna gången så var det bara det där otäcka flåset :/

Jaja får se hur vi gör sen när pappsen kommer hem.. Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar