Pages

24 aug. 2012

Före och efter bild :)

Idag har vart super! Jag fick nya foppa tofflor, en väska till skolan och alla mina böcker. Olivia fick nya skor som hon verkligen behövde! Dock var dom typ minimala i storleken! Mätte först hennes fot och den är en 21:a enligt den och då borde hon ha en 23:a på foten så att det finns gott om utrymme för tårna. Då mätte vi skon eftersom den passade så himla bra trots att den var en 25:a och ja, den var en 23:a enligt mätstickan.

Konstigt hur vissa skor kan vara så små i storleken! Annars så fick hon också en ny pyjamas. En 2-delad eftersom damen har börjat skrika och krångla när man ska knäppa knapparna på hennes pyjamas hon har.. Så detta blev bättre!

Sen var vi över till Beginners och fick fixat kvittot + köpt regnskydd. Det där emot, var inte kul. Regnskyddet till sulkyn kostade 129kr och det kan jag ju leva med. Men skyddet till syskonvagnen, som dessutom inte passar sen när vi byter till 2 sittdelar, kostade 399kr!!!! 400 jävla kronor för ett skydd! Som jag dessvärre var tvungen att köpa eftersom de är den ända baby/barn butiken som finns här i närheten och vagnen blir ju förstörd om vi börjar använda den sen utan att ha skydd.. Så ja, det var mindre roligt.

Innan vi åkte tillbaka mot stan för att äta och sälja mobilen så fick vi ju göra något som kändes lite bättre än att slänga iväg pengar på något vi kommer använda i 6månader. Så upp till kjell gick vi :) Där införskaffades finaste skalet till iphonen <3 Så nu kan jag liksom ha det samtidigt som jag har mitt andra skydd för när jag lägger mobilen i väskan. Med silikonskalet så blev det jätte svårt att få ner den eftersom den liksom "fastnade".

Men bäst av allt på denna dagen är att jag har fått en ny säng <3 Min älskade och underbara Johannes åkte med oss ner till Edet och hämtade sängen :D Så efter en väldans massa skruvande och fixande så fick vi hop sängen! Kan minst sagt säga att det tog tid! Olivia var ju trött också så inte bara blev hon helt hysterisk när vi sa att hon inte fick stå i vägen när vi bar saker och inte skruva på sängen. Så ja.. det var minst sagt ett frustrerande moment men det var värt det <3 Riktigt fint blev det och Johannes är också super nöjd! :) Så skönt att äntligen blivit riktigt vuxen och skaffat oss en riktig säng! Ut med tonårs grejerna man flyttade ut för första gången med och in med lite riktiga grejer! Det var dags <3

Så nu ligger jag här i sängen och mår riktigt bra! Bra dag och imorgon kommer bli bra med :D Då ska vi på kräftskiva <3 Och jag äääääälskar kräftor! Haha Johannes och jag ska dela på en förpackning kräftor med ca 23-25st i och ja.. Johannes kommer kanske äta 2.. med lite tur :P Så jag har att stå i imorgon! Ska bli så gott :D Bäst av allt är ju att jag får äta dom när jag är gravid <3


Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar