Pages

29 aug. 2012

Gjort en massa nu!

Vart dålig på att uppdatera ett par dagar nu men det är faktiskt så att vi har gjort en massa saker! I Lördags var vi och handlade lite saker i stan som jag skrivit om tidigare och sen på kvällen var det ju kräftskiva :D Mums! Kan säga att det var drömmen <3 i lådan, där det fanns mellan 23-28 kräftor, åt Johannes en halv. Jag åt resten ;) Det plus räckor och baguette <3 Åååh var så gott så jag tror jag dör alltså! :P

Söndagen spenderades hemma hos Johannes föräldrar i åsbräcka. Vi tvättade nämligen bilen nu eftersom den blivit totalt svart av asfalt och tjära som skvätt upp pga dom hade blandat fel när dom gjort de tillfälliga vägarna här runt om kring oss. (Dom bygger om 45:an intill oss) så ja den var inte fin! 6 svampar med medel i, 1liter extra stark avfettning och 1 flaska med bilshampo med "inbyggd" avfettning och vax gick åt. Men nu är bilen ren faktiskt! Ser riktigt fin ut ^^

Men detta tog ju några timmar och sen så åkte vi hem bara för att få byta om (Man var ju minst sagt smutsig efter detta) och tvätta av oss och sen åkte vi tillbaka till Åsbräcka för att bli bjudna på middag :) Riktigt trevligt var det och de va så grymt skönt att slippa laga mat när man slitit som ett djur att försöka få rent bilen.

Sedan blev det måndag och vi fick ju sålt wii'et i helgen så då passade vi på att istället köpa oss ett xbox med kinect :) Så jag sitter numera och spelar Fabel 2 en massa :D Mitt egna kvällsnöje när dotter sover ^^ Riktigt skoj är det och jag gillar att det är lite rollspel/fantasy wow-aktigt. Man gör quests och fixar upp sin karaktär m.m. Ah jag gillar det! Och det är lite tänka med! Inte bara mindless dödande av saker och sånt.

Här någon gång hann jag också färga min mammas hår :) Och hårfärgsförpackningarnas rekommendationer tänker jag ju aldrig följa igen -.- Skräp!

Men igår då, då kom min syster och köpte min tv :P Så ja, efter hon va här runt 3-4 tiden så var det ju bara att sätta sig i bilen och köpa en ny!  Skulle inte klara mig utan den alltså.. Drömmarnas till Olivia och allmänt slö-tittande själv, det är underskattat!
Men vi hade ju redan tidigare tittat ut en tv på elgiganten. Men den var givetvis slut. Och det var bara en tillfällig grej som tagit in så den kunde man inte heller beställa. Så då hade vi en back-up tv på siba! Men gissa vad? Den var slut!! Också tillfälligt erbjudande.. -.- Så vi gick in på netonnet´s hemsida och där hittade vi en som fanns på 3 ställen i hela sverige! Och lyckligtvis var borås ett utav ställena :) Så ja, vi fick kasta oss in i bilen för att åka dit och skynda så den inte skulle ta slut :P Man var ju smått nojjig eftersom de 2 tv apparaterna som man kollat ut var slut liksom.

Men på vägen dit så missade vi en avfart bara för att vi lyssnade på radion -.- Så vi fick åka 30min extra väg. Men inte bara det, sen så körde vi runt i borås och hittade inte där heller eftersom det fanns 0 skyltar om vart stället låg -.- Så ja efter många om och men kom vi fram men det tog typ 1 timme längre än vad de borde gjort.

Lyckligtvis fanns ju tv´n kvar, Men! den fanns inte i hyllan så vi stod där och var smått nervösa att den var slut.. Men hittade en kille som gick bak och kollade i lagret och där fanns det kvar <3 Så vi fick äntligen våran tv! Och måste säga att våran bil är grym. Det var ju inga problem att bara slänga in den i bilen trots att vi hade vagn och bilbarnstol med oss :P Fällde halva sätet och sköt in den från bagaget mot baksätet och där stod den :) La vagnen bredvid den så den låg still och sen så hade vi typ 1dm tillgodo till taket :D 42" är det ändå!

Men inte bara tog det lång tid dit, hem skulle ju givetvis krångla också. Ställde oss i kö till mcdonalds i borås efter vart inne på en Ica supermarket och handlat lite smått och mackor till Olivia och där var det helt sjukt. Efter vi beställt så¨stod hela kön stilla i typ 15min. Ingen fick mat, ingen fick betala, inget hände. Tog alltså 15 min innan något som helst hände och då var det den där vanliga kö-väntan. Helt sjukt var det. Trötta eftersom allt tagit tid och hungriga, så går inte kön framåt -.-

Men i alla fall, vi tog rätt väg hem sen! Men då visade det sig att den var avstängd så vi blev ledda på en ko-stig i skogen istället innan vi efter typ 3-4mil hamnade på rätt väg igen.. Helt sjukt hur dom kan stänga av en sån lång sträcka!

Men vi kom hem tillslut, fick upp tv´n och pluggat in allt och ja, det blev jätte bra! ^^ Det har vart trevligt att få en mindre tv och en LCD istället för plasma! Kommer nog synas på elräkningen så som tv´n står och går hemma hos oss..

Idag så ska jag till skolan och ha träff i historian. Är egentligen en krock där, ska ha religions träff samtidigt men har pratat med den läraren så går på Historian istället :) Så vi får väl se vad som händer där!

Ciao ciao

0 kommentarer:

Skicka en kommentar